Od sljedeće godine u većinu njemačkih gradova neće moći da uđu dizel-vozila ako nemaju standard motora „euro 6“, odlučio je njemački regionalni sud pokrajne Baden-Virtemberg.
Grad Diseldorf primjenjivaće ovu normu, a ona je u skladu sa Pariskim sporazumom o zagađenju čiji je potpisnik Njemačka. Ta uredba se odnosi i na strance, a najviše na nas jer će u tom slučaju mnogi morati da ostave svoja vozila kupljena između 2000. i 2012. na parkinzima u predgrađu njemačkih prestolnica i u centar odu metroom ili tramvajem.
Ovaj korak je neophodan kako bi se zaustavilo dalje zagađenje sve dok električni automobili ne budu više zastupljeni na gradskim ulicama i dok dizelaši zaista ne postanu – kako danas tvrde proizvođači automobila – čistiji. Prema najnovijim podacima, „euro 6“ norme zadovoljava trećina dizelaša koji saobraćaju putevima u Njemačkoj.
„Ova priča ima dva aspekta: jedan je zdravlje nacije, a drugi sprječavanje globalnog zagrijavanja planete. Čestice koje dizel ispušta u vazduh veoma su kancerogene“, kaže analitičar Jirgen Res.
Gotovo polovina od tri miliona novih vozila koliko se godišnje proda u Njemačkoj jesu dizelaši. S druge strane, Evropska agencija za životnu sredinu saopštila je da su emisije finih čestica i azotnih oksida odgovorne za brojne bolesti koje svake godine samo u Njemačkoj odnesu 10.000 života.
„Nemoguće je preraditi vozila, ona se moraju reciklirati i zamheniti najbolje električnim vozilima zato idemo na to da u budućnosti izbacimo za kratko vrijeme skoro cijelu gamu na čisto električni pogon. Mi smo spremni“, kaže Ola Kaleus iz „Mercedesa“.
U toj zemlji procjenjuju da će u narednih pet godina 14 miliona automobila sa starim dizel-motorima biti zamjenjeno novim, čistijim dizelašima koje zadovoljavaju „euro 6“ norme.
Većina starih dizelaša otići će na tržišta Balkana, Azije i Afrike.
Izvor