Tržišta u razvoju potpuno su drugačiji automobilski svijet. Pogotovo što se tiče sigurnosti. Primjer je nedavni test KIA Picanto sa južnoameričkim specifikacijama. Automobil je dobio lošu konačnu ocjenu od 0 zvjezdica.
Postoje mjesta na svijetu gdje je niska cijena glavni kriterij za kupovinu automobila. Udobnost, oprema i, nažalost sigurnost su od drugorazredne važnosti. Iz evropske perspektive to je nezamislivo, ali još uvijek postoje tržišta na kojima se prodaju automobili bez ABS-a ili zračnih jastuka. Dobro je što su barem sigurnosni pojasevi standardni.
Proizvođači spremni ponuditi svojim kupcima najnižu moguću cijenu ispunjavaju minimalne zahtjeve. Nije ni čudo što tamo ponuđeni automobili ne pružaju zaštitu vozača i putnika usporedivu s evropskim verzijama. KIA Picanto je najbolji primjer ovakve prakse.
Na evropskom tržištu gradska KIA je dobila slab, ali prihvatljiv rezultat sa 3 zvjezdice od 5 mogućih. U U Južnoj Americi isti je model okončao testiranje s ocjenom 0 zvjezdica. Da bismo to razumjeli, dovoljno je spomenuti da evropska verzija ima 6 zračnih jastuka, a južnoamerička samo 1. I ne samo to – tamošnji Picanto nema niti ABS niti kontrolu proklizavanja.
Picanto nije jedini model koji se loše pokazao na testovima latino NCAP-a, i nije ni čudo. Automobil sa jednim zračnim jastukom veoma teško može pružiti odgovarajuću razinu zaštite. Nažalost, bez promjene propisa koji određuju minimalni stepen sigurnosne opreme, po tom pitanju se ništa neće promjeniti.