Kako vrijeme leti, ovih 20 automobila su već postali oldtimeri

0
15455

Ko bi rekao da su ti automobili već stari 30 godina? Prikupili smo 20 automobila koji se od ove godine mogu upisati na listu komisije za zaštitu spomenika Bosne i Hercegovine, pardon, tj. možete ih već registrovati prijaviti kao oldtimera.

1991. godine u ponudi Mercedesa i Audija pojavile su se nove limuzine. Tada su se u borbu za evropskog klijenta uključile i korejske kompanije

Ova godina sigurno nije bila jedna od najboljih za sportske automobile, jer političke okolnosti nisu bile povoljne za ne baš ekonomična vozila.

Za mnoge od nas 1991. i nije tako daleka prošlost, ali 30 godina je ipak dugo vremensko razdoblje. Proizvodnja Wartburga 1.3 završena je u DDR-u. Na zapadu su se Golf s Astrom i Escortom borili za vodstvo među kompaktima, a pojava nove S klase – W140 – izazvala je popriličnu pomutnju među vjernim obožavateljima marke.

Naravno, novi Mercedes S-klase, koji je u Bosni i Hercegovini brzo dobio nadimak “genšer”, nije bio jedini automobil koji je privukao pažnju početkom 1990-ih. Japanska Mazda na primjeru modela 121 pokazala je što tzv organski dizajn s oblinama kao lajtmotiv.

Na sajmu automobila u Frankfurtu mnogi su proizvođači također predstavili vozila sutrašnjice s ekološkim pogonom – zbog iračke agresije na Kuvajt cijene nafte su porasle i ušteda je ponovno postala moderna. Nažalost, stvar u vezi s modnim trendovima je da oni brzo prolaze i da je samo nekoliko vozila dalje razvijeno. Jedan od njih bio je električni Peugeot 106, koji je u proizvodnju krenuo četiri godine kasnije. Uz dobar vjetar, automobil bi mogao prijeći oko 100 km s jednim punjenjem baterije – a opet se toliko toga nije promijenilo od tada …

Ali ko bi rekao da su ovi automobili već stari 30 godina? Prikupili smo 20 automobila koji se od ove godine mogu upisati kao oldtimeri. No krenimo redom

1- Mercedes W140

U vrijeme svoje premijere, automobil je dobio vrlo pomiješane kritike. Tokom Drugog zaljevskog rata, “brod”, težak čak 2,25 tona, nije se dobro uklapao u stvarnost krize s gorivom (koja je na sreću kratko trajala). Pohvaljen je zbog moderne opreme i sjajne završne obrade.

2. Volvo 850

Ovaj je model trebao osvježiti ponudu švedskog proizvođača. Varijanta T-5R brzo je postala kultna varijanta, ali vrlo su popularne i druge varijante s 5-cilindričnim rednim motorom.

3. Audi 80 (B4)

B4 iz 1991. bio je posljednji automobil ere koji će za Audi ući u historiju. Proizvođač je 1994. promjenio nomenklaturu i model 80 postao je “a-4”. Posljednji predstavnik ove serije slavi 30. rođendan.





4. Hyundai Sonata (Y2)

Od 1991. Hyundai je počeo osvajati evropska tržišta. Modeli Pony, S-Coupé, Lantra i Sonata danas su vrlo rijetki – pouzdana tehnologija nije išla paralelno s odgovarajućom zaštitom od korozije. Kakva šteta …





5. Ford Escort RS 2000

Najzanimljivije izdanje pete generacije Escorta, prije nego što se RS Cosworth (reli automobil s odobrenjem za cestu) pojavio 1992. godine. Dvolitreni motor RS 2000 razvija 150 konja i omogućuje mu ubrzanje do 208 km / h.

6. Nissan 100 NX

Nissan je 1991. predstavio svoj mali sportski kupe od 100 NX. Automobil je baziran na modelu Sunny, a karakteristični element bili su uklonjivi krovni paneli – kao u Corvette C3. Danas se uglavnom traži GTI model.

7. Mazda MX-3

Početkom 1990-ih Mazda je isprobala puno novih stvari. U to je vrijeme najmanji 6-cilindrični motor u obliku slova V debitirao ispod haube japanskog automobila – njegov kapacitet iznosi samo 1,85 litara.

8. Porsche 968

Vanjske promjene u odnosu na 944 nisu velike, pa se 968 često tretira kao preuređeni automobil, a ne neovisni, novi model. Ipak, automobil je bio i jako je cijenjen.





9. Volkswagen Passat VR6 (B3)

1991. godine predstavnik Volkswagenove srednje klase transformirao se iz porodičnog automobila u osvajača lijeve trake. Sve zahvaljujući novom 2.8 VR6 motoru koji se pojavio ispod poklopca motora Passata. Danas su automobili s ovim motorom vrlo rijetki.





10. Citroën XM Break

Ko traži prostor u XM-u, sigurno će ga pronaći, jer prtljažnik ima kapacitet do 1960 litara. Za česta putovanja preporučujemo automobile na dizelski pogon. I danas se 2.1 motor (turbodizelski) smatra gotovo neuništivim.

11. Audi 100 Avant (C4)

Ovaj je model trebao naglasiti Audijevu spremnost da se natječe s BMW-om i Mercedesom. Karavan Audi 100 prodavao se fenomenalno i u velikoj je mjeri dokazao da premium klasa ne mora pripadati samo dvjema njemačkim kompanijama.

12. BMW serije 5 Touring (E34)

Od septembra 1991. BMW je prvi put prodao “peticu” također u karavanskoj varijanti. Rijetkiji i traženiji Touring također postiže više cijene (obično oko 2000 maraka više od limuzine). Dijelovi su lako dostupni, iako su neki u posljednje vrijeme vrlo skupi.

13. Renault 19 Cabrio

U usporedbi s konkurencijom Volkswagena ili Forda, kabriolet Renault 19 imao je izrazitu prednost – nedostatak zaštitne letve što je utjecalo na njegov izgled (i popularnost). Danas otvoreni Renault 19 ne košta bogatstvo.

14. Toyota Celica (T18) Kabriolet

Prije nego što je Celica Cabrio 1991. pronašla put do kupca u Evropi, obišla je pola svijeta! Karoserija automobila iz Japana isporučena je u SAD, gdje je preuređena u kabriolet i poslana na konačnu montažu u Japan. A onda u Evropu!

15. Mazda 121 (DB)

Polukabriolet? Mazdin klizni krov zvao se Canvas Top i pružao je gotovo neograničen dotok svježeg zraka u unutrašnjost okruglog automobila. Danas su traženi lijepi modeli 121 s kliznim krovom, a cijene su počele rasti.

16. Audi Cabriolet

Redovni kupci proizvođača iz Ingolstadta morali su doživjeti popriličan šok kada su u junu 1991. posjetili Audijev salon i u njemu vidjeli kabriolet. Automobil je u početku bio opremljen poznatim 5-cilindarskim 2.3 agregatom, a godinu dana kasnije pojavila se i varijanta sa 6-cilindričnim motorom.

17. Peugeot 106

760 kg vlastite mase – početkom 1990-ih većina novih automobila mogla je samo sanjati o takvom rezultatu. Zbog male težine, 1,0-litreni 4-cilindarski motor bio je dovoljan za osnovni pogon 106. Uz to, revolucionarno rješenje bio je električni pogon koji je u masovnu proizvodnju ušao 4 godine kasnije.

18. Citroen ZX

Nakon završetka proizvodnje GSA, Citroen je tražio kandidata koji bi se uklopio u jaz između AX-a i BX-a. Odgovor je bio ZX predstavljen 1991. godine.

19. Honda Civic (Mk 5)

Neugledni “Japanac” već je neko vrijeme u zoni interesovanja, a sada će se moći voziti kao oldtimer. Izvrsna šasija daje automobilu sportske gene, bez obzira na motor.

20. SEAT Toledo I

Seat je pod palicom Volkswagena još od 1980-ih, ali prvi potpuno novi model pod njemačkim upravljanjem debitovao je tek 1991. godine.