Prije nego što počnete pregledavati oglasnike, procijenite svoj proračun i ne zaboravite na troškove života i cijene osiguranja. Odlučite se između benzinca i dizelaša.
Postoje kupci koji si mogu priuštiti promjenu automobila po volji. Proračaun, vrsta goriva, troškovi? Potrebna im je minuta u nekom od popularnih kafića da riješe takvu dilemu, ili najviše dvije, a “ovakva” dilema za takve bi trebala biti zabavna i ugodna. Međutim, pošto ta “kokuzna vremena” opjevana u pjesmi Dine Merlina nikako da prođu, to uspjeva samo nekolicini privilegovanih ljudi na našim govornim područjima, jer večina nas automobil traži barem nekoliko godina i usko je prilagođen specifičnim potrebama.
Ovdje ne želimo ponavljati otrcane fraze, ali kupovina polovnog automobila trebala bi biti dobro isplanirana i dosljedno provedena.

Gdje započeti?






Od utvrđivanja proračuna i procjene, barem okvirno, troškova koje će vozilo generisati u budućnosti. Zapamtite da sav novac sa kojim raspolažete nikada ne potrošite na automobil. Uvijek vrijedi ostaviti određeni iznos za nepredviđene popravke, a ako se takvi ne dogode, za šta vam dajemo “like”, ostat će npr. Gorivo.

Troškovi održavanja vozila?






Još jedna važna tačka: troškovi života. Nije teško kupiti jeftino, a zatim podiči kredit u “mikrokreditnoj” organizaciji za operativne popravke. Dakle, prije nego što se odlučite za određeni segment i model, prikupite informacije o servisiranju i dostupnosti rezervnih dijelova. Kupci usredotočeni na štednju trebali bi na osnovu ovih ulaznih informacija ciljati na popularne verzije, dobro poznate mehaničarima.
Napomena: Razlika u troškovima održavanja također se može odnositi na isti automobil, ovisno o verziji motora (dizel, benzin, hibrid, LPG).

Primjeri: Posjetite kategoriju KUPUJEMO POLOVNE

Vrsta pogona i šasije također imaju direktan uticaj na troškove održavanja. Sanjate li SUV sa 4×4 pogonom? Odlično, ali prvo razmislite da li vaše potrebe zadovoljava i veće kompaktno vozilo sa 4×2 pogonom? Stojite li dugo i često u gužvi u saobraćaju? Zašto vam je potrebno vozilo sa zračnim ovjesom?

Automobili stari desetak godina – bolje bez kredita






Zašto je bolje ne uzimati kredit u slučaju starijih automobila starih 10 ili 15 godina? Jer kada se nešto počne kvariti, morat ćete na mjesečne rate dodati i troškova povezane sa popravcima, a to već može značiti ozbiljno opterećenje za vaš novčanik.
Mnogi auto dileri nude pomoć pri dobivanju pozajmica, ali uslovi su često često gori nego za nove automobile. Ako već postoji zajam, savjetujemo vam da provjerite ponudu banke u kojoj držite svoj račun. Leasing je uvijek opcija, ali samo za one koji ciljaju mlađe automobile. Banke i leasing firme obično ne žele finansirati vozila starija od 5 godina. Postoje izuzeci od ovog pravila, ali često zahtijevaju posebna odobrenja ili abnormalno visoke provizije.
Napomena: što je vozilo starije, to veća vlastita uplata (npr. 40% od vrijednosti)

Koju vrstu goriva odabrati?






Ovo je jedno od ključnih pitanja, pa vrijedi odgovoriti na njega na samom početku. Izbor tipa pogona određuju otprilike tri faktora: planirana godišnja kilometraža, troškovi održavanja (potrošnja / rad) i uslovi u kojima će se vozilo koristiti (grad, zemljane ceste, makadamske ceste). Zanemarujemo situaciju kada neko ne mora uzeti u obzir troškove goriva i / ili kupiti automobil za igru ​​- ti faktori tada nisu važni.
Benzin: uglavnom za vozače koji voze od 20 do 25 hiljada kilometara radije u gradu i na cestama oko njega. Nekoliko puta godišnje duže putovanje.
Benzin + LPG: nešto za one koji štede, koji puno voze – to je jedini način gdje isplačujete instalaciju. Također između ostalog morate uzeti u obzir češći i nešto skuplji tehnički pregledi. Kupujete automobil s već instaliranom LPG instalacijom? To može biti problematično, možete pronaći jako zanemarenu verziju.
Dizel: najbolja opcija za puno vozača. U verziji bez DPF filtra se ponaša priličo dobro u gradskim sredinama. Pripazite na relativno skupe popravke.
Hibridno / električno: do sada ga je relativno skupo kupiti, uglavnom pogodno za grad. Dobre vijesti: jeftinija usluga nego prije nekoliko godina.

Dugogodišnja finansijska obveza






Kupujete li automobil na rok otplate od nekoliko godina? Dobro razmislite da li se i kako može promjeniti vaša porodična, poslovna, materijalna situacija i ta razmišljanja i zaključke uzmite u obzir prilikom odabira verzije i segmenta.
Segmenti A i B (urbani): ovi automobili imaju relativno malu kilometražu nakon mnogo godina (5-15 hiljada kilometara godišnje kod fizičkog lica), relativno su jeftini za održavanje, ali s godinama možete brže vidjeti promjene u unutrašnjosti. Nisu baš pogodni za odmor s porodicom. Fabia…..
Segment C (kompaktni): velik izbor karoserijskih izvedbi, veća godišnja kilometraža od gradskih vozila, mnogo polovnih vozila iz ovog segmenta dolaze sa velikim kilometražama jer su bila u vlasništvu firmi. Univerzalni segment: dobro će funkcionisati u gradu. Pristupačni rezervni dijelovi. Golf klasa…..
Segment D (srednja klasa): relativno velika godišnja kilometraža, ali više udobnosti nego u kompaktima, često bogata oprema. Savršen porodični automobil
Gornja klasa: općenito velika kilometraža i troškovi održavanja. Nagli pad vrijednosti, umjereno koristan u gradu. Visoka udobnost, bogata oprema. Skup za održavanje
SUV-ovi: Izuzetno svestrani i sposobni automobili. Trajnost, u pravilu, na kompaktnoj razini. Vrijedan za visoku vozačku poziciju i lak ulaz
Kombiji: idealni za duga putovanja za velike porodice. Kompaktni kombi se može dobro koristiti u gradu.
 

Ove stavke morate provjeriti prilikom kupovine polovnog automobila.

1. Karoserija

Cjelokupni dojam – Na prvi će pogled biti vidljivo puno oštećenja (udubljenja, ogrebotina, nedostatci itd.).
Karoserija – Novi i polovni automobili danas se vrlo precizno uklapaju. Ako su praznine između dijelova karoserije, farova i ostalih dijelova različite i neravne, može se dogoditi da je automobil automobil učestvovao u saobraćajnoj nezgodi.
Lak – za provjeru laka je najbolje koristiti jednostavni mjerač laka. Reći će vam gdje su izvršene korekcije lima. Tvornički rezultat je približno 80-120 μm. Ako je samo jedan dio lakiran, mjerač će pokazivati ​​približno 150-190 μm. Veće vrijednosti mogu ukazivati ​​da je vozilo bilo kitovano.
Hrđa – svako mjesto koje je prohrđalo je potencijalni trošak. Konkretno pregledajte pragove, šasiju, dno vrata, pod prtljažnika i lukove oko točkova – to su najčešća mjesta korozije.
Staklo – provjerite ima li ogrebotina. Oni mogu biti razlog čuvanja potvrde o registraciji, a cijena zamjene stakla iznosi nekoliko stotina ili kod novijih vozila hiljada maraka. Vjetrobran je posebno osjetljiv na oštećenja, jer su udarci kamenom veoma česti. Oznake na prozorima reći će vam jesu li svi iz iste godine i da li su zamijenjeni.
Farovi– neravnomjerno postavljeni farovi čest su prizor nakon sudara. Da, možda je bilo malo, ali nemojte vjerovati na riječ. Zatražite fotografije sudara. Ako je šteta doista bila manja, prodavač neće imati šta skrivati. Usput, provjerite nisu li lampe dotrajale ili pregorjele.
Gume – neravnomjerno istrošene gume mogu biti signal da nisu dobro balansirane.
Felge – prije svega, vrijedi provjeriti ima li na njima pukotina. Druga stvar – jesu li zamijenjene (u usporedbi s oglasom na Internetu).
Vrata – trebaju se zatvarati nježno, glatko i bez otpora.
Brave – provjerite radi li centralno zaključavanje na svim vratima (i prtljažniku).
 

2. Provjera motora

Čistoća – motor je savršeno očišćen? Ovdje se najvjerojatnije ne radi o pedantnosti vlasnika, već o pokušaju prikrivanja curenja ulja iz motora.
Ulje – niska razina ulja ili velika potrošnja ulja dokaz su da vlasnik nije vodio računa o  motoru. Obavezno pitajte vlasnika o vrsti ulja, marki i posljednjoj promjeni.
Rashladna tekućina – obratite pažnju na zahrđalu boju rashladne tekućine i mrlje od ulja. Mogli bi ukazivati ​​na neispravan dihtung glave motora.
Remeni (dodaci i zupčasti remeni) – Iz sigurnosnih razloga, najbolje je zamijeniti remenje odmah nakon kupovine.
Svijećice – Prisutnost velike količine čađe na elektrodama, U pravilu je to rezultat neuravnotežene smjese goriva i zraka ili goriva niske kvalitete. Prisutnost ulja na elektrodama – razlog za to može biti: višak ulja u motoru, trošenje klipnih prstenova, trošenje klipova, bloka cilindra, vodilica ventila……
 

3. Interijer

Stanje sjedala, volana, papučica i ručke mjenjača  – podaci o stvarnoj kilometraži automobila.
Volan – boja upravljača razlikuje se od ostatka kokpita, što može biti signal da je zamijenjen. Razlog može biti, na primjer, otvaranje zračnih jastuka.
Radio – provjerite rade li svi zvučnici.
Podešavanje sjedala – mehanizam koji se voli pokvariti.
Podizanje prozora – spustite sve prozore na dno. Zveckanje može biti znak istrošenih četkica za elektromotore.
Otvori za zrak – neugodan miris iz otvora za zrak može ukazivati ​​na istrošeni filtar kabine ili na kvar klima uređaja.
Klima uređaj – Ako se unutrašnjost automobila za nekoliko minuta ne ohladi ni za jedan stepen C, klima je jednostavno pokvarena. Učinkovit sistem klimatizacije rashladit će unutrašnjost za desetak stepeni nakon samo 15 minuta.
Pozadinsko osvjetljenje – provjerite ne samo osvjetljenje instrument table, već i tipke, vrata, kabinu i prtljažnik.
Žmigavci – trebali bi se paliti i gasiti ispravnim redoslijedom. Ako ne, možda su premošćeni.
Vlaga – prekomjerna vlaga u unutrašnjosti može značiti da karoserija automobila propušta vodu ili je automobil poplavljen. Provjerite šta se dešava ispod prostirki.
Ogledala – oštećeni mehanizam spriječit će da ih ispravno postavite.
Grijanje stražnjih stakala – nemogućnost uključivanja grijanja stražnjih stakala otežat će vam vožnju zimi i u jesen.
Sistemi – provjerite rad svakog sistema u automobilu, čak i onog najsitnijeg. Čak i ako vam nije potrebno, ovo saznanje će vam koristit za dogovaranje cijene.
 

4. Probna vožnja

Motor – trebao bi se lako upaliti i raditi ravnomjerno. Zagrijte ga do radne temperature prije vožnje.
Kvačilo– ubrzajte automobil do 40 km/h, prebacite u 4. brzinu i dodajte gas. Ako se obrtaji povećaju, a automobil ne ubrzava, imate posla sa potrošenim kvačilom.
Zamajac sa dvostrukom masom – trzaji prilikom pokretanja i vibracije na ručici mjenjača jedan su od najpopularnijih simptoma oštećenog zamajca sa dvostrukom masom.
Ispušni sistem – glasan ispušni sistem veoma često može biti posljedice hrđe.
Vožnja – Izvedite nekoliko naglih manevara lijevo i desno. Automobil bi trebao odmah vratiti stabilnost. Ako ne, morate zamjeniti amortizere.
Ispušni dim – plavi dim koji dolazi iz ispušne cijevi može ukazivati ​​na probleme s izgaranjem ulja u komori za izgaranje unutar cilindra motora ili propuštanjem ulja od strane turbo punjača, a to znači da postoji opasnost od potrošnje ulja motora. Bijeli dim koji se brzo razilazi kao para može ukazivati ​​na probleme sa curenjem rashladne tekućine u motor (neispravna brtva glave motora). Crni dim u benzincu je znak da izgara previše goriva – potrebno je provjeriti filtar zraka. Kod dizelskih vozila, ako vozite samo gradske dionice pri niskim brzinama, u filtru čađi može se nakupiti previše – čađi i ukazuje na problem ubrizgavanja.
Ručna kočnica – Ne možete pronaći brdo dovoljno visoko za testiranje? Potegnite ručnu kočnicu i pokušajte pokrenuti vozilo.
ABS – Upravljačka jedinica ABS-a, određuje raspodjelu sile kočenja na prednju i stražnju osovinu. Kada naglo pritisnete papučicu kočnice, nijedan točak se ne bi trebao zaglaviti i automobil bi trebao voziti ravno. Upozorenje! Provjeravajte samo u sigurnim uslovima.
Vibracije na upravljaču – ukazuje na lošu ravnotežu točkova ili kvar na gumi.
Mjenjač – zupčanici bi se trebali uključiti precizno i ​​bez otpora.
 

5. Dokumenti

Osiguranje od automobilske odgovornosti – automobili moraju imati policu osiguranja. Bez valjane police osiguranja ne možete napraviti probnu vožnju.
Tehnički pregled – baš kao i osiguranje, automobil je potrebno voziti javnim cestama.
Vlasnik vozila – provjerite jesu li vlasnik vozila i osoba koja vam prodaje automobil ista osoba. Izbjegavajte bjanko ugovore koji vam mogu spriječiti polaganje prava ako otkrijete skrivene nedostatke u automobilu.
Identifikacijski broj vozila (VIN broj ili broj šasije) – broj šasije na dokumentima mora odgovarati onom utisnutom na karoseriju automobila. Napomena, ovo se više ne odnosi na motor koji je rezervni dio i koji je možda zamijenjen.
Plinska instalacija – ako automobil ima plinsku instalaciju, podaci o njoj moraju biti navedeni u potvrdi o registraciji.
Aktivnosti sa kontrolnog popisa možete jednostavno izvesti i sami, bez ikakvog mehaničarskog znanja. Naravno ove provjerre neće zamijeniti cjeloviti pregled u specijalizovanom servisu, ali u mnogim će vam slučajevima omogućiti da pregledate polovne automobile ili automobile koji nisu vrijedni pažnje. Velika je ušteda na nepotrebnim inspekcijama ili angažovanju stručnjaka. Kada vaš automobil iz snova ispravno prođe ovaj test, obavezno ga dodatno odvezite na cjelovit pregled u ovlašteni servis. Također, ne zaboravite koristiti samo provjerena mjesta koja prodaju polovne automobile.