Najnovije istraživanje potvrdilo je sumnje mnogih koji su koristili plug-in hibridno vozilo
Najporazniji su rezultati uticaja na okolinu, koji kažu da zbog izuzetno malog električnog dometa ovi automobili mogu da imaju veću CO2 emisiju od automobila s konvencionalnim motorima, bilo benzinskim ili dizelskim. Rezultati istraživanja koje su sproveli njemački istraživači su pokazali da je, u slučajevima kada se baterije na PHEV vozilima ne pune redovno, negativni uticaj osjetno gori od onog koji se navodi. Autori studije idu korak dalje i savjetuju vladi i regulatornim tijelima da ukinu sve subvencije i olakšice vezane uz ovu klasu vozila.
To je snažan udarac brojnim proizvođačima, a posebno domaćim premium markama koje su posljednjih mjeseci “pojačale” gamu upravo ovakvim hibridima, a sve kako bi smanjili prosječnu emisiju CO2 svoje ponude.
A konkretni rezultati s Fraunhofer ISI instituta koji je istraživanje sproveo s ICCT (International Council on Clean Transportation) na oko 66 modela i preko 100.000 primjeraka kažu sljedeće. PHEV vozila će u najboljem slučaju emitovati dvostruko više CO2 od onog definisanog test ciklusom, bilo NEDC ili WLTP. U najgorem slučaju emisija CO2 se učetvorostručuje, što znači da emisija CO2 može da bude i do 200 g/km.
Sve rečeno dobija potvrdu u praksi, posebno kod flota gde kompanije koriste ovakve automobile, a dnevne potrebe nadilaze deklarisani električni domet.
Zaključak studije je da je, “ako želimo manju potrošnju i CO2 emisiju u praksi, potrebno smanjiti snagu pogonskih motora i istovremeno povećati električni domet”, kaže voditelj studije Patrick Plotz.
Njegova je procena da električni domet plug-in hibrida treba povećati s trenutnih 30 do 60 km na minimalno 80 do 90 km.
Ovu studiju mnogi međutim uzimaju s rezervom, posebno oni koji znaju da je Plotz ne tako davno, još 2017. godine, govorio da studije idu na ruku plug-in hibridima i potvrđuju njihov kvalitet. Na Plotza se pozivao i Volkswagen, i to još prošlog mjeseca, naglašavajući “dokazani” kvalitet PHEV vozila.
Plotz se pritom brani i kaže: “Tada smo gledali isključivo električni domet, a ne devijacije od test ciklusa“, piše AutoNews Europe. U svakom slučaju, radi se o snažnom zaokretu jer u posljednoj studiji PHEV prikazuju kao automobile koji su štedljivi samo na papiru.