Hyundai Tucson aktuelne generacije smo imali priliku testirati 2021. godine, kada se tek pojavio na BH tržištu i konstatovali da taj automobil predstavlja odličnu ponudu, jer za prihvatljivu cijenu nudi veoma mnogo, znatno više od konkurencije.
Da bi ovaj model ostao konkuretan, u Hyundaiju su odlučili da ga obnove, što nije promaklo špijunskim fotografima, koji su snimili testni prototip u septembru protekle godine. Korejci su bili veoma ekspeditivni, pa su već u aprilu ove godine predstavili osvježeni Tucson, koji je tokom ljeta stigao i u BiH.
Osvježeni Tucson se već na prvi pogled razlikuje od svog prethodnika, jer su svjetlosni elementi veći i izražajniji, a ozbiljnijim izmjenama je zahvaćena unutrašnjost, koja je sada neuporedivo modernija i elegentnija. Na prednjem dijelu su revidirani branik, maska hladnjaka i svjetla, koja su izuzetno efikasna, dok je straga redizajniran branik s novim kućištima žmigavaca i svjetlima za vožnju unatrag.
Unutrašnjost je, očekivano prostrana i obložena kvalitetnim materijalima. Najzanimljiviji je svakako široki zakrivljeni ekran (Supervision) koji obuhvata kontrolnu tablu, na koju se u jednom luku nastavlja displej sistema infotainmenta zajedno s navigacijom.
Centralna konzola je široka, a na njoj su komande dvozonskog klimauređaja. Ispod ovih komandi je otvoreni pretinac s USB-C konektorima. Ispred suvozača je široki otvoreni pretinac i zatvoreni pretinac za rukavice, dokumentaicju i ostale potrepštine.
Na centralnom tunelu je ručica mjenjača, a između sjedišta vozača i suvozača je naslon za ruke ispod kojeg je veliki praktičan pretinac. Na stražnjem dijelu tog pretinca su komande klima uređaja s malim displejom, namijenjeni putnicima na stražnjoj klupi.
Prednja sjedišta se podešavaju ručno, ali se mogu pohvaliti funkcijom grijanja, koja je potrabna tokom zime.
Prtljažni prostor je velik i praktičan, s dvostrukim dnom, a njegova osnovna zapremina od 620 l se, preklapanjem djeljive stražnje klupe može povećati na 1.799 l.
Unatoč tome, na stražnjoj klupi ima dovoljno prostora za dvije, pa čak i tri odrasle osobe, koje se neće požaliti na nedostatak prostora.
Položaj vozača za upravljačem je veoma dobar i omogućuje pregled na dešavanja isperd i sa strane, dok je za bolji pogled straga, zadužena kamera, čija slika se emituje na centralnom ekranu.
Za olakšano parkiranje, na prednji i stražnji branik su postavljeni senzori. U vožnji se Tucson ponaša veoma dobro, za šta je zaslužan sistem vješanja kojeg čine prednje MacPhersonove opružne noge sa spiralnim oprugama i gasnim amortizerima, te stražnji multi-link, sa spiralnim oprugama i hidraulično-gasnim amortizerima.
Motor radi veoma tiho i uglađeno, čak i kada nije zagrijan, a veoma dobra zvučna izolacija sprečava prodor buke spolja.
Motor 1.6 T-GDI raspolaže sa 160 KS i 265 Nm obrtnog momenta, što osigurava veoma dobro ubrzanje, a 6-stepeni manuelni mjenjač je usklađen s motorom, što omogućuje efikasnu vožnju.
Tokom testa, potrošnja goriva se kretala između 5,5 i 9 l/100 km, to odovara deklarisanoj potrošnji od 6,8-7,0 l/100 km, prema WLTP proceduri.
Isprobali smo kako se Tucson ponaša u umjerenoj vožnji i bili veoma zadovoljni komforom, niskim nivoom buke i relativno niskom potrošnjom.
Na brdskim cestama smo vozili nešto oštrije, ali su dobro riješen ovjes i dobre gume pokazali da mogu podnijeti krivine i neravnine, kao automobile za koje treba izdvojiti znatno više novca.
Naime, osnovna cijena Tucsonan a BH tržištu, s paketom opreme Art iznosi 54.900 km, a za taj novac će vozač dobiti praktično sve što je potrebno za ugodnu i sigurnu vožnju.
Paket opreme Style donosi: zatamnjena stakla u drugom redu, sa UV zaštitom, krovne lajsne, senzor za kišu, električno pokretana stakla sa automatskom Up/Down i safety funkcijom, dvozonski automatski klima uređaj s funkcijom odmagljivanja i zaštitnim mrežom za prtljag.
Testni model je opremljen paketom Harmony, koji podrazumijeva: LED prednja svjetla sa IFS, hromiranu (tamni hrom) masku hladnjaka, aluminijeske felge dimenzija 7.5J x 19 s gumama dimenzija 235/50 R 19 (Continental), DeLux obloge vrata, Mood lamp unutrašnje osvjetljenje, grijanje prednjih sjedišta i volana, ventilacione difuzore straga, Supervision cluster sa mogućnošću podešavanja osvjetljenja, unutrašnji retrovizor sa zatamljenjem i stražnja LED svjetla.
Redovna cijena modela kao na testu inosi 59.990 KM, uz doplatu za Jupiter Orange boju od 1.200 KM, ali i promotivni popust od 5.000 km, što znači da je ukupna cijena za kupca 56.190 KM.
Naravno, Tucson može ponuditi i više od toga, jer su u ponudi paketi opreme Premium, Prestige i Luxury, prema specifikaciji
S takvom ponudom Hyundai Tucson nudi najviše za novac kojeg kupac treba izdvojiti, a o tome najbolje svjedoče prodajni rezultati jer je tokom prvih 8 mjeseci, ovaj model pronašao put do gotovo 250 zadovoljnih kupaca, samo u BiH.
Tehnički podaci: | Hyundai Tucson 1.6 T- GDi 6 M/T Harmony |
Motor | 1.598 cm3 |
Snaga | 118 kW (160 KS) pri 5.500 o/min |
Obrtni moment | 265 Nm pri 1.500-4.500 o/min |
Potrošnja goriva | 6,8-7,0 l/100 km (WLTP) |
Emisija CO2 | 154-158 g/km (WLTP) |
Masa vozila | 1.618 kg |
Performanse | |
Maksimalna brzina | 192 km/h |
Ubrzanje od 0 do 100 km/h | 9,9 s |
Dimenzije | |
Dužina | 4.510 mm |
Širina | 1.865 mm |
Visina | 1.650 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2.680 mm |
Zapremina rezervoara | 54 l |
Zapremina prtljažnika | 620 – 1.799 l |
Cijena osnovnog modela | (akcija) 49,990 KM |
Cijena testiranog vozila | (s popustom) 56.190 KM |
1. Hyundai Tucson 1.6 T- GDi 6 M/T Harmony
Novi Tucson najlakše ćete prepoznati po broju dnevnih svjetala. Sada ih je manje, ali su veća, a u dva krajnja su integrisani žmigavci. Dakle, ako izbrojite četiri, a ne pet LED dioda s jedne strane, sigurni ste da vidite modernizovanu verziju.
2. Hyundai Tucson 1.6 T- GDi 6 M/T Harmony
Straga se LED traka proteže duž poklopca prtljažnika. Logotip marke sada uklopljen u stražnji prozor omogućio je povećanje ruke brisača i povećanje prostora za čišćenje prozora. To će vam vjerojatno biti od pomoći kada putujete po lošem vremenu.
3. Hyundai Tucson 1.6 T- GDi 6 M/T Harmony
Hyundai nudi prilično jednostavan “keyless” sistem ulaska. Tucson nas prepoznaje kada priđemo autu s daljinskim i otvara, između ostalog, retrovizore, ali će se centralno zaključavanje otvoriti tek kada pritisnemo jednu od tipki na daljinskom ili one koje se nalaze na kvakama prednjih vrata.
4. Hyundai Tucson 1.6 T- GDi 6 M/T Harmony
Kokpit novog Tucsona izgleda kao onaj u Ioniqu 5 ili novoj Koni. Imamo dva ekrana smještena na istoj visini i spojena ispod jednog stakla (blago zakrivljenog prema vozaču).
5. Hyundai Tucson 1.6 T- GDi 6 M/T Harmony
Na upravljaču Tucsona više nema Hyundaijevog loga. Postoje četiri tačke koje predstavljaju slovo “H” u Morseovoj azbuci.
6. Hyundai Tucson 1.6 T- GDi 6 M/T Harmony
Prednja sjedišta su udobna, a kabina Tucsona prostrana, pa se putnici straga neće buniti na uslove putovanja, mjesta ima na pretek, a stražnja klupa ima podesiv nagib naslona
7. Hyundai Tucson 1.6 T- GDi 6 M/T Harmony
Bitna novost na novoj armaturnoj ploči je polica smještena ispred suvozača. Obložena je gumom i ima jednostavne pretince pa je vrlo korisna.
8. Hyundai Tucson 1.6 T- GDi 6 M/T Harmony
U drugom redu faceliftiranog Tucsona ima relativno puno mjesta. Kako sam visok 1,85 metara, nisam imao pritužbi na udobnost
9. Hyundai Tucson 1.6 T- GDi 6 M/T Harmony
Ono što pomaže pri vožnji na autocesti je funkcija održavanja voznog traka. Naravno, moramo držati volan.
10. Hyundai Tucson 1.6 T- GDi 6 M/T Harmony
Hyundai je opremio testirani Tucson sa tri načina vožnje: ECO, NORMAL, SPORT
11. Hyundai Tucson 1.6 T- GDi 6 M/T Harmony
Motor 1.6 T-GDI raspolaže sa 160 KS i 265 Nm obrtnog momenta, što osigurava veoma dobro ubrzanje, a 6-stepeni manuelni mjenjač je usklađen s motorom, što omogućuje efikasnu vožnju.
12. Hyundai Tucson 1.6 T- GDi 6 M/T Harmony
Zapremnina prtljažnika kreće se od preko 600 do nešto manje od 1800 litara, tako da je riječ o doista praktičnom SUV-u.
13. Hyundai Tucson 1.6 T- GDi 6 M/T Harmony
Na cesti je prijateljski nastrojen i prema novčaniku. Kad mirno vozite, računalo pokazuje potrošnju ispod 6 litara. Brza, dinamična vožnja “košta” 1-1,5 litara više. Prosječna potrošnja goriva tokom cijelog testa (700 km) iznosila je 6,6 l/100 km – gotovo tačno prema navodima proizvođača.
14. Hyundai Tucson 1.6 T- GDi 6 M/T Harmony
Učenje kako koristiti i podešavati pojedinačne opcije Hyundai softvera može potrajati neko vrijeme. Većina opcija je ipak dobro opisana, a sve što trebate pogledati je korisnički priručnik. Za ovo vam je potreban pametni telefon, jer umjesto “debele knjige sa 1,000 stranica”, dobivamo QR kod na koji prislonite kameru vašeg pametnog telefona i izaberete šta Vas zanima.
15. Hyundai Tucson 1.6 T- GDi 6 M/T Harmony
Bežični App-Connect (za Apple CarPlay i Android Auto)
16. Hyundai Tucson 1.6 T- GDi 6 M/T Harmony
Za bolji pogled straga, zadužena je kamera, čija slika se emituje na centralnom ekranu
17. Hyundai Tucson 1.6 T- GDi 6 M/T Harmony
Ispod središnjeg ekrana nalazi se zasebna upravljačka ploča klima uređaja koja nudi mnoštvo opcija. Tu je i tipka za jačinu zvuka.
18. Hyundai Tucson 1.6 T- GDi 6 M/T Harmony
Redovna cijena modela kao na testu inosi 59.990 KM, uz doplatu za Jupiter Orange boju od 1.200 KM, ali i promotivni popust od 5.000 km, što znači da je ukupna cijena za kupca 56.190 KM.
5-godina.Neograničena garancija na kilometražu