Južnokorejski proizvođač Hyundai je u srijedu kupcima u Švajcarskoj isporučio sedam kamiona s gorivim ćelijama, od najavljenih ukupno 50 koji bi trebalo da podupru nastojanja da se emisija štetnih gasova iz komercijalnih vozila na evropskim putevima svede na nulu.





U vožnji na duže relacije kamioni na vodonikov pogon imaju prednost pred električnom konkurencijom jer je razmak između punjenja duži i ono kraće traje, ističu zagovornici. Široku upotrebu i masovnu proizvodnju koči međutim visoka cijena. Istraživanje savetodavne kompanije McKinsey objavljeno u januaru je pokazalo da bi ‘zeleni’ vodonik mogao da se cjenovno izjednači s dizelom do 2030. godine, kada se u cijenu uračunaju efikasnost izvora energije i troškovi kamiona do isteka roka upotrebe.
Hyundai je udružio snage sa švajcarskim firmama u izgradnji lanca vrijednosti koji obuhvata proizvodnju ‘zelenog’ vodonika iz hidroenergije, stanice za punjenje i usluge i održavanje kamiona.
Potrošači, među kojima je i lanac supermarketa Migros, unajmiće kamione od Hyundai Hydrogen Mobilityja (HHM) za prevoz robe širom zemlje, uz podršku nove vodonikove infrastrukture.
Najam će plaćati po pruženoj usluzi koja ne zahteva početno ulaganje. Hyundai planira da do 2025. na švajcarske puteve pošalje 1.600 kamiona.
Hyundai i mlada švajcarska inovativna kompanija H2 energy su osnovali HHM prošle godine u partnerstvu s Hydrospiderom, zajedničkim projektom H2 energyja, industrijskog proizvođača plina Linde i švajcarske elektroprivredne firme Alpiq. Hyundai planira da u Švajcarskoj testira tehnologiju vodonikovih ćelija u prevozu teške robe, rekao je izvršni potpredsjednik i šef odeljenja za komercijalna vozila u Hyundai Motor Companyju In Cheol Lee.
„Nakon uspješne isporuke prvih kamiona s gorivim ćelijama H2 Xcient ponosno najavljujemo da planiramo širenje i van Evrope, na Sjevernu Ameriku i Kinu, gde već postižemo sjajan napredak“, rekao je Lee.
U Evropi će im sledeći cilj biti Austrija, Nemačka, Holandija i Norveška, najavljuju iz južnokorejske kompanije.






Izvor