Hyundai i30 nam je već dobro poznat automobil, a utisci sa posljednjeg testiranja krajem novembra protekle godine, još uvijek dosta svježi.
Naravno, i30 FastBack je drugačiji automobil, i ljepši i jači i štedljiviji.
Dizajn

Prednji dio se dizajnerski ne razlikuje, a razlike počinju tek iza B nosača, odakle se linija krova, u konveksnoj liniji, blago spušta prema stražnjem dijelu, pa zajedno sa ostakljenim dijelom poklopca prtljažnika čini fastback oblik, koji završava sa simpatično uzdignutim rubom, tvoreći ducktail.

Da objasnimo; prednji dio donosi prepoznatljivu rešetku hladnjaka i zanimljiva svjetla u obliku strelice. Ispod njih, su u sličnom stilu ugrađena okrugla svjetla za maglu, a donji dio branika je ravan I izgleda gotovo kao splitter kod sportskih automobila.
Bočne stranice su blago profilisane i glatke, te završavaju na zanimljivo oblikovanom stražnjem dijelu. Takav stražnji dio se veoma rijekto viđa na automobilima C segmenta, zbog čega je Hyundai i30 FastBack, gotovo jedinstven. Potrebno je napomenuti da je stražnji prevjes nešto duži u odnosu na onaj kod hatchbacka, pa iako je im je međuosovinsko rastojanje jednako (2.650 mm), FastBack je duži za 115 mm.
Zbog toga Hyundai i30 FastBack izgleda elegantnije, nudi prtljažni protor sa 55 l većom zapreminom, a značajno je bolji osjećaj prostranosti za putnike na stražnjim sjedištima, ne zato što imaju više prostora za noge, nego zato što je unutrašnjost kabine voluminoznija.
Pogonski sistem

Ispod prednjeg poklopca dočakelo nas je još jedno, moramo istaći, prijatno iznenađenje. Testirani model pokreće motor sa oznakom 1.5 T-GDi, iz serije Turbo Smartstream G, koji korisiti blagi hibridni sistem, sa elektromotorom/generatorom, koji radi na naponu od 48 V.

Taj elektromotor nema funkciju da poveća snagu motora, nego da smanji potrošnju goriva prilikom pokretanja i ubrzavanja. Naime, prilikom polaska, na primjer na semaforu, kada motor SUS, pri niskim obrtajima još uvijek nema dovoljno veliki obrtni moment, u pomoć mu priskače elektromotor, čiji obrtni moment ne zavisi od broja obrtaja. Zbog toga su ubrzanja snažnija nego što se može očekivati. Iz Hyundaija navode da ovaj motor raspolaže sa 160 KS i 253 Nm obrtnog momenta, koji je dostupan već pri 1.500 o/min, što nije često u C segmentu. Zato ovaj automobil iz mjesta do 100 km/h stiže već za 8,6 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 210 km/h. U tome ćemu pomoći i veoma dobar 7-stepeni automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom (7DCT), koji radi veoma dobro, rekli bismo besprijekorno. Zadovoljni će biti čak i ljubitelji sportske vožnje, jer se izmjene stepeni prenosa mogu obavljati i ručno, korištenjem polugica smještenih uz volan (Paddle shifter).
Upotreba je jednostavna, i ne razlikuje se od upotrebe konvencionalnog motora sa trubopunjenjem. Jednostavno, sjednete za volan, pritisnete pedalu kočnice i dugme Start. Motor se oglasi trenutno, bez zadrške, zatim ručicu mjenjača povučete u položaj D, i kako otpuštate pedalu kočnice, automobil kreće. Čim pritisnete pedalu gasa, automobil ubrzava kontinuirano, pa izmjene stepeni prenosa gotovo i ne osjetite, što je jedna od prednosti mjenjača sa dvostrukim kvačilom.
Ako malo oštrije pritisnete pedalu gasa, primijetićete da ostali učesnici u saobraćaju zaostaju. Ubrzanje nije silovito, kao kod sportskog automobile, ali je respektabilno, unatoč činjenici da masa automobila prelazi 1.400 kg.

Još jedno prijatno iznenađenje je potrošnja goriva. Prema navodima proizvođača, potrošnja goriva prema WLTP proceduri iznosi 5,5 l/100 km, u šta smo se uvjerili u realnosti. Naime, u gradskoj vožnji, i kada odlučno ubrzavate na semaforima, potrošnja goriva će rijetko premašiti 6,5 l/100 km, čak i zimi.
Kultura rada motora je na zavidnom nivou, jer je motor tih, čak i kada nije zagrijan, a kada se zagrije, postaje gotovo nečujan. Tih motor, koji se dobro odaziva na gas će značajno doprinijeti opuštenoj vožnji, bez zamaranja, čak i pri relativno visokom brzinskom prosjeku. Na otvorenoj cesti, također neće biti problema, jer su međuubrzanja takva, da se pouzdano možete upustiti u pretjecanje sporijih vozila. Pri tome, kada motor premaši 3.000 o/min, motor postaje prijatno čujan, ali ne prebučan.
Unutrašnjost

Testnirani model je sa paketom opreme Premuim, koji donosi praktično sve što je vozaču potrebno. Tu je putni računar, audiosistem, električno pokretani prozori, preklopni retrovizori sa električnim podešavanjem, kamera za vožnju unatrag, svjetla za maglu, kožom obložen volan i ručica mjenjača. Sve konade su postavljene u dobrom ergonomskom rasporedu, lako su dostupne I jednostavne su za korištenje. Jedino što nedostaje je brisač stražnjeg stakla, koji bi dobrodšao, ali bi pokvario estetiku, zato ga Hyundai ne nudi ni kao opciju.
Cijena

Prema aktuelnom cjenovniku, osnovna cijena za Hyundai i30 iznosi 29.990 KM, dok model se sa paketom opreme Premium, pokretan motorom 1.5 DPI, može dobiti u zamjenu za 34.490 KM.
Da biste dobili automobil kao na testu, na tu cijenu je potrebno doplatiti 9.000 KM za motor 1.5 T-GDi, 2.500 KM za mjenjač 7DCT, te za metalik boju još 800 KM, pa sve to zajedno iznosi 46.790 KM.
Na prvi pogled, ovakva cijena izgleda dosta visoka, ali zapravo nije, naprotiv! Naime, za tu cijenu dobijate veoma moderan automobil, sa blagim hibridnim pogonom, dobrim performansama i uzornom ekonomičnošću. Pri tome, treba imati na umu da u gotovo svim evropskim zemljama postoje određene subvencije i/ili olakšice za kupovinu hibridnih i električnih automobila. Zakonska rješenja se razlikuju od države do države, ali u svakom slučaju, kupac hibridnog automobila može uštedjeti od nekoliko stotina, do nekoliko hiljada eura. Naravno, naše vlasti još uvijek ne prepoznaju ekološku podobnost hibridnih i električnih automobila, zato i ne postoje nikakve olakšice.
Tehnički podaci: | |
Motor | 1.5 T-GDI, 4 cilindra, 1.482 cm3 |
Maksimalna snaga | 117,5 kW (160 KS) pri 5.500 o/min |
Maksimalni obrtni momenat | 253 Nm pri 1.500 o/min |
Potrošnja goriva | 5,5 l/100 km (WLTP) |
Emisija CO2 | 127 g/km (WLTP) |
Masa vozila | 1.407 kg |
Performanse | |
Maksimalna brzina | 210 km/h |
Ubrzanje od 0 do 100 km/h | 8,6 s |
Dimenzije | |
Dužina | 4.455 mm |
Širina | 1.795 mm |
Visina | 1.455 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2.650 mm |
Zapremina rezervoara | 50 l |
Zapremina prtljažnika | 450 – 1.351 l |
Cijena testiranog vozila | 46.790 KM |
Oprema: Premium

- Sistem kontrole pritiska u gumama (High line)
- Indikator niskog nivoa tekučnosti za pranje stakla
- Progresivni SERVO-uređaj upravljača
- Podešavanje upravljača po visini
- Podešavanje upravljača po dubini
- AIRBAG (zaštitni zračni jastuk) za vozača
- AIRBAG (zračni jastuk) za suvozača sa mogučnošću isključenja
- ABS
- ESC – elektronički program stabilnosti sa: HAC- Hill start assist control (kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici)
- Sigurnosne brave straga (djeca!)
- Standardizovane kopče za dječija sjedišta (ISO FIX)
- Immobilizer (elektronska blokada motora)
- Trip kompjuter
- ALARM + daljinsko upravljanje centralnom bravom
- Električni podizači prednjih stakala + automatsko spuštanje stakla na vozačevim vratima
- Pokrov prtljažnog prostora
- Kuke za mrežu za prtljagu u prtljažnom prostoru
- Svijetlo u prtljažnom prostoru
- Utičnica 12V
- Stakla – tonirana
- Štitnici za sunce sa osvjetljenjem i ogledalima
- Automatska regulacija paljenja prednjih svjetala
- Zadnje svijetlo za maglu
- Aero metlice prednjih brisača
- Svijetlo za čitanje mape i pretinac za sunčane naočale
- Nasloni za glavu podesivi po visini
- Obloge sjedišta – platno
- Podešavanje vozačevog sjedišta po visini centralna konzola sa naslonom za ruke
- Djeljiv naslon zadnjeg sjedišta (60:40)
- Digitalni sat
- Zadnji spoiler sa LED kočnim svjetlom
- Priključak za USB
- 6 zvučnika (2 naprijed + 2 straga + 2 visokotonska)
- Ekran putnog kompjutera 3.5” LCD + rheostat
- 2x bočni AIRBAG sa zračnim zavjesama
- Iddle Stop & GO Sistem Start / Stop koji štedi akumulator
- Prednja svjetla sa statičkim praćenjem krivina
- LED dnevna i poziciona svjetlaanjska ogledala u boji karoserije
- El. Podeš. vanjskih ogledala
- El. grijanje vanjskih širokokutnih ogledala
- Integrisani pokazivači pravca u vanjskim ogledalima
- Kromirano – crna maska hladnjaka – tip B
- Svjetlo u unutrašnjosti u 2. redu sjedenja
- Centralni naslon za ruke se držačima za čaše
- Kožom presvučeni volan i ručica mjenjača
- Tempomat (Auto cruise control sa manuelnim ograničivačem brzine kretanja – speed limiter)
- Senzori za parkiranje – straga
- Komande za audio uređaj na upravljaču
- Nasloni za glavu podesivi po dubini
- Prednja svjetla za maglu
- Allu felge 16” sa pripadajučim gumama Hankook
- Pomočni rezevni točak
- Električni podizači zadnjih stakala
- Unutrašnje ručice vrata boje satin chrom
- Pepeljara i upaljač
- Prednji kočioni diskovi 16“
- LED kratka i duga svjetla
- Tonirano prednje staklo sa zaštitnom trakom od sunca
vanjski retrovizori el. preklopivi, sa puddle lamp svjetlom za osvjetljenje ispod retrovizora - Auto up/down stakla za zaštitom od uklještenja
- Mrežica u prtljažnom prostoru
- Zadnje zaštitne zavjesice za blato
- Automatski DUAL klima uređaj sa automatskim odmagljivanjem
- Radio RDS s 8” color toucschreen monitorom I kamerom za pregled iza vozila sa dinamičkim navodećim linijama
- Bluetooth sa prepoznavanjem glasa
- Pametan ključ + pokretanje vozila bez ključa (Smart key + Start button)
- Senzor za kišu – prednji brisači
- Unutrašnje obloge – platno
- Luggage board u prtljažniku
- Paket ožičenje za kuku
- Drive mode select
- Paddle shifter
1. Hyundai i30 Fastback 1,5 T-GDi 7DCT 48V Mild HEV

Prema Hyundaiju, fastback je 5 posto udobniji.
2. Hyundai i30 Fastback 1,5 T-GDi 7DCT 48V Mild HEV

i30 fastback dostupan je u BiH četiri verzije snage: benzinci 120 i 160 KS, dizelaši: 115 i 136 KS. Testirali smo najsnažniju varijantu, ponuđenu na BiH tržištu.
3. Hyundai i30 Fastback 1,5 T-GDi 7DCT 48V Mild HEV

Debeli, mesnati volan savršeno leži u vašim rukama
4. Hyundai i30 Fastback 1,5 T-GDi 7DCT 48V Mild HEV

Tipka na lijevoj strani mjenjača odabire jedan od tri načina vožnje: Eco, Normal, Sport
5. Hyundai i30 Fastback 1,5 T-GDi 7DCT 48V Mild HEV

Sjedala pružaju izvrsnu potporu tijelu tijekom brze vožnje. Uzdužno podesivo sjedalo pruža veliku udobnost na dužim putovanjima.
6. Hyundai i30 Fastback 1,5 T-GDi 7DCT 48V Mild HEV

Dvije visoke odrasle osobe mogu udobno putovati na i30 fastback stražnjem sjedalu
7. Hyundai i30 Fastback 1,5 T-GDi 7DCT 48V Mild HEV

7-stepeni automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom (7DCT), koji radi veoma dobro, rekli bismo besprijekorno
8. Hyundai i30 Fastback 1,5 T-GDi 7DCT 48V Mild HEV

Prtljažnik fastbacka (450 l) veći je za 55 l nego u hatchbacku, što vam omogućuje da unesete dodatne kofere
9. Hyundai i30 Fastback 1,5 T-GDi 7DCT 48V Mild HEV

Moderni interijer sadrži analogne satove (digitalni opcija) i veliki multimedijski set kojim se upravlja dodirom i glasom. Gornji dio ploče izrađen je od tvrdih materijala, ali uklapanje je besprijekorno. Intuitivan rad.
10. Hyundai i30 Fastback 1,5 T-GDi 7DCT 48V Mild HEV
Multimedija s pristupom internetu dobro radi sa pametnim telefonima i intuitivna je za upotrebu.
Uz kupovinu novog Hyundai i30 Fastback, uračunata je i garancija u trajanu od 5 godina, kao i garancija mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom.