Na današnjem bosanskohercegovačkom tržištu ponudu malih gradskih automobila A segmenta možemo nabrojati na prste dvije ruke. Kao osvježenje, Hyundai u svoju ponudu uvodi treću generaciju modela i10. Riječ je o gradskom automobilu, kojem je dodano puno moderne opreme poznate iz viših razreda
Hyundai i10 1.2 MPI 84 KS
Ponuda malih gradskih automobila se sve više smanjuje, jer sigurnosni propisi nalažu da proizvođači i u male automobile ugrađuju ista tehnološka rješenja i brojne sisteme aktivne sigurnosti kao i u veće automobile, a to nije jeftino. Radi svakodnevnih gužvi u saobraćaju, problema sa parkingom i troškova održavanja, dosta vozača počinje uviđati sve prednosti ovih automobila. Na današnjem bosanskohercegovačkom tržištu novih automobila A segmenta u prodaji je još nekoliko modela, a upravo je stigao i novi i10.
Savršen za grad
Da znam. Možda zvuči kao kliše, da se mali automobil savršeno uklapa u grad, ali..to je fakat. Svaki dan, kada sam izlazio iz stana u centru grada, jedva sam čekao progurati se uskim ulicama, između parkiranih automobila i sa jedne i sa druge strane. Uske ulice, tijesna parkirna mjesta, je sredina u koju se novi i10 savršeno uklapa. Vračajući se u naselje, nisam se bojao da ću morati napraviti još dva kruga u potrazi za parking mjestom.
I iako je je jedan od najdužih u segmentu (3.670 mm) kratki prednji i stražnji prevjesi znatno olakšavaju manevrisanje, a zbog malog kruga okretanja automobil se okreće gotovo u mjestu. Užitak u vožnji poboljšava precizan sistem upravljanja, koji s razumno podešenim ovjesom (torziona greda straga) daje puno zabave. Zahvaljujući njima, automobil daje dojam kompaktnosti, izdržljivosti, poslušnosti i volje za vožnjom.
Iako je Hyundai i10 napravljen za grad, neće se sakriti u garaži ako odlučite krenuti na duže putovanje. Baš suprotno. Vozeči se od Sarajevo do Prozora, a potom do Ramskog Jezera nisam se osjećao umornije nego kada sam ovu rutu prelazio u kompaktu ili SUV-u. Položaj za volanom možda nije primjeren zbog relativno visokog sjedišta, ali na ovom polju i10 nije ništa lošiji od svojih konkurenata, a pronalazak pravog položaja sjedišta i upravljača neće zahtjevati žrtvu. Zvučna izolacija unutrašnjosti također zaslužuje sve pohvale.
Atmosferski 4-cilindarski motor
Ovakva kombinacija se u današnjoj automobilskoj industriji može opisati kao “egzotika”. Teško je pronaći takve pogonske jedinice u ovom segmentu. Većina konkurenata ispod haube ima samo 3-cilindarske benzinske motore, a gotovo svi su opremljeni turbopunjačima.
Ispod haube Hyundaija radi jednostavni 4-cilindarski atmosferski motor s kapacitetom od 1,2 litre i razumnom snagom od 84 KS. Slične pogonske jedinice uzaludno je tražiti kod konkurencije. Motor radne zapremine 1,2 l, sa 84 KS brzinu razvija glatko, bez prenošenja vibracija na karoseriju, a iako deklarisano ubrzanje do 100 km/h od 12,6 sekundi nije impresivno, motor se dobro nosi sa ubrzanjem radi mase od 1.007 kg.
Ručni mjenjač sa kratkim hodom i preciznim upravljanjem poboljšava osjećaj vožnje. Šta više kombinacija mjenjača s živahnim motorom, gracioznim ovjesom i relativno direktnim sistemom upravljanja, u nekim momentima daje vam osjećaj upravljanja malog kartinga.
Najveće prednosti četverocilindarskog motora također su umjereni apetit za gorivom . Prema putnom računaru, prosječna potrošnja goriva u gradu bila je 5,3 l/100 km, ali ako nježno postupamo s papučicom gasa, računar će prikazati rezultat manji za litar. Čak i uz veću upotrebu potencijala motora, potrošnja goriva ne bi trebala prelaziti 8 l/100 km. Autoceste također nisu problem, test je završio rezultatom 5,6 l/100 km, a na otvorenoj cesti i10 je se zadovoljavao s 4,6 litara benzina na svakih 100 km .
Zreo za vožnju
Hyundaijevi dizajneri su uzeli najbolje od prethodne generacije i10 i odabrane elemente prilagodili modernim standardima i očekivanjima nove generacija vozača.
Zahvaljujući tome, karoserija privlači pogled svojim koketnim oblinama, na nekim mjestima dodajući energičnost, jasne linije i originalne detalje. Kontrolna tabla dopunjena je s nekoliko detalja koji su mi se jako svidjeli – okrugli otvori za ventilaciju, saćasta rebra (također na vratima) i analogni instrumenti sa pozadinom nalik na trkaću šahovnicu.
Da, tvrda plastika korištena je za završnu obradu gotovo svih površina u unutrašnjosti, ali nigdje nećete susresti ni centimetar golog metala koji viri . Zahvaljujući spomenutim promjenama, enterijer odaje dojam modernog automobila.
Iako je mali, unutra ima puno prostora
Hyundai se hvali da je njegov prtljažnik najveći u svojoj klasi – ima 252 l. To znači da u njega možete staviti puno više od nekoliko vrećica iz obližnjeg supermarketa. Veoma lako se možete spakirati na produženi vikend za dvoje.
Ako često prevozite putnike i brinete se zbog njihove udobnosti – nemate razloga za brigu. Ni u jednom drugom automobilu ove klase nisam imao toliko prostora u drugom redu kao u i10. Zauzevši mjesto iza vozačevog mjesta (187 cm), nisam se osjećao kao sardina u konzervi. Imao sam još više prostora za noge nego u nekim kompaktima iz B segmenta, gdje su mi koljena dodirivala stražnji dio naslona. Toplo preporučujem putovanje sa i10 do 4 osobe, i uvjeravam vas na niko neće sanjati o momentu kada će napustiti svoje mjesto.
Cijene, osnovna i dodatna oprema
Vremena kada su klima i putni računar bile najveće delicije u A segmentu već su odavno prošla.
Šta ćemo dobiti u malom Hyundaiju?
Hyundai i10 1.2 MPI 5 MT Trend sa osnovnim paketom opreme košta 23.490 KM. U ovom paketu opreme između ostalog nalazimo: manuelni klima uređaj, progresivni servo uređaj upravljača, podešavanje upravljača po visini, AIRBAG (zaštitni zračni jastuk) za vozača), AIRBAG (zaštitni zračni jastuk) za suvozača, 2xAIRBAG bočni sa zračnim zavjesama, ABS, ESP – elektronički program stabilnosti, HAC – kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici, prednje svjetlo za maglu automatska regulacija paljenja prednjih svjetala, obloge sjedište platno, nasloni za glavu podesivi po visini, dva zvučnika naprijed, djeljivo sjedište 60:40, Imobilizer ( elektronska blokada motora), centralno zaključavanje, stakla u boji – tonirana, pokazivači smjera integrisani u vanjskim ogledalima, vanjska ogledala i ručice vrata u boji karoserije, el. podešavanje i grijanje vanjskih ogledala, podešavanje vozačevog sjedišta po visini, standardizirane kopče za dječija sjedišta, sigurnosne brave za djecu! Straga, 14“ čelične felge sa ukrasnim poklopcima, Gume 175/65 R14, TPMS – sistem kontrole pritiska u gumama (low line), Halogena prednja svjetla, Treće stop svjetlo, zadnje svjetlo za maglu, el podizači prednjih stakala, štitnici za sunce sa ogledalima, poklopac prtljažnog prostora, KLIMA uređaj manuelni, tempomat sa manuelnim ograničivačem brzine kretanja, zadnji parking senzori, USB mjesto za punjač, pepeljara, radio + RDS, komande za audio uređaj na upravljaču, bluetooth, alarm plus daljinsko upravljanje centralnom bravom
U slučaju da želite LED poziciona svjetla i radio RDS sa 8“ ekranom osjetljivim na dodir i kamerom za pregled iza vozila sa dinamičkim navodećim linijama možete izabrati Urban paket opreme, gdje za cijenu od 25.490 KM, pored navedenih stavki i kompletnog Trend paketa opreme u vašem novom i10 dobivate i projekciona halogena prednja svjetla sa statičkim praćenjem krivina, maska hladnjaka u glossy crnoj boji, 15“ alu felge, gume 185/55 R15, pomoćni rezervni točak, mrežice i kuke u prtljažnom prostoru, kožom obloženi volan i ručica mjenjača, dva zvučnika pozadi ( u zadnjim vratima), bluetooth sa prepoznavanjem glasa
Želite li automatsku klimu? Nema problema. Izborom paketa opreme Style – dodano na Urban za cijenu od 26,990 KM dobivate: FCA – sistem asistencije sprječavanja prednjeg udara, LKA – Sistem zadržavanja vozila između traka, električni podizači zadnjih stakala, automatski klima uređaj.
Ni tu nije kraj. Naš testni primjerak (pemium verzija), opremljen svim opcijama i motorom od 84 KS, imao je cijenu od 29.990 KM + boja 500 KM, ali neke od opcija koje smo dobili u ovom primjerku poput automatske regulacije paljenja prednjih svjetala, grijanje upravljača(volana), wireless punjač za mobitel (funkcija u ovisnosti o modelu mobitela), pokretanje vozila bez ključa (Smart key + Start button)…..smo do sada susretali samo u premium vozilima.
Neko će reći da je ovo mnogo, s obzirom da je taj iznos donja granica cijene nekih modela iz B segmenta, ali da bismo bili pošteni, morali bismo vozilu iz B segmenta dodati opremu koja toliko povećava cijenu i10. Tada razlika ne bi bila toliko mala.
Malo smo obratili pažnju i na konkurenciju i iako većina konkurenata započinje sa nižom cijenom, nakon što ih opremite sličnim paketom opreme razlika će biti zanemarljiva.
promo cijena modela već od 22,990 KM
Tehnički podaci testnog modela: | |
Motor | 1.20 MPi, 4 cilindra, 1.197 cm3 |
Maksimalna snaga | 61,8 kW (84 KS) pri 6.000 o/min |
Maksimalni obrtni momenat | 121 Nm pri 4.000 o/min |
Potrošnja goriva | 5,1 l/100 km |
Emisija CO2 | 125 g/km |
Masa vozila | 1.007 kg |
Performanse | |
Maksimalna brzina | 175 km/h |
Ubrzanje od 0 do 100 km/h | 12,6 s |
Dimenzije | |
Dužina | 3.665 mm |
Širina | 1.660 mm |
Visina | 1.500 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2.385 mm |
Zapremina rezervoara | 40 l |
Zapremina prtljažnika | 252 l |
Cijena testiranog vozila | 29,950 KM |
Oprema testnog modela:
I10 1.2 Mpi DOHC 16V » « 5 vrata
5+R manuelni mjenjač
Progresivni SERVO-uredjaj upravljača
Podešavanje upravljača po visini
ABS
ESP – elektronički program stabilnosti
Standardizovane kopče za dječija sjedišta
Sigurnosne brave straga (djeca!)
TPMS – sistem kontrole pritiska u gumama (low line)
treće stop svjetlo
Zadnje svjetlo za maglu
Automatska regulacija paljenja prednjih svjetala
Obloge sjedišta – platno
Nasloni za glavu podesivi po visini
Djeljivo zadnje sjedište (60:40)
Immobilizer (elektronska blokada motora)
Centralno zaključavanje
2 zvučnika – naprijed
AIRBAG (zaštitni zračni jastuk) za vozača
AIRBAG (zračni jastuk) za suvozača
2x bočni AIRBAG sa zračnim zavjesama
Vanjska ogledala i ručice vrata u boji karoserije
Kožom obloženi volan i ručica mjenjača
Podešavanje vozačevog sjedišta po visini
Audio uređaj
Komande za audio uređaj na upravljaču
El. Podizači prednjih stakala vrata
Štitnici za sunce sa ogledalima
Poklopac prtljažnog prostora
Svjetlo u prtljažnom prostoru
ALARM + daljinsko upravljanje centralnom bravom
Sistem asistencije održavanja vozila između traka na cesti (line keeping assyst system
Sistem asistencije sprječavanja prednjeg sudara (FCA – Forward collision – avoidance assist)
High beam assist – za duga svjetla
Driver attention warning (system upozorenja na pažnju vozača i sprečavanje potencijalnih rizičnih situacija)
Tempomat (Auto cruise control sa manuelnim ograničivačem brzine kretanja – manual speed limiter assist))
HAC- Hill start assist control (kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici)
Projekciona halogena prednja svjetla sa statičkim pračenjem krivina
LED poziciona svjetla
Maska hladnjaka u glossy crnoj boji
Prednja svjetla za maglu
El. Podešavanje i grijanje vanjskih ogledalau High glossy boji
Kromirane vanjske ručica vrata
16” alloy Felge
Pomočni rezevni točak
centralna konzola/naslon za ruku (vozač)
Grijači prdnjih sjedišta
Elekrična zadnja stakla
Mrežica u prtljažnom prostoru
Grijanje upravljača(volana)
Automatski KLIMA uređaj
zadnji parking senzori
Kamera za pregled iza vozila sa dinamičkim linijama
Wireless punjač za mobitel (funkcija u ovisnosti o modelu mobitela)
USB mjesto za punjač
Pepeljara
Zaštitne zavjesice (blato)
Navigacija (8” touch screen + kamera i display za pregled iza vozila)
Dva zvučnika pozadi ( u zadnjim vratima, dole)
Bluetooth sa prepoznavanjem glasa
Pametan ključ + pokretanje vozila bez ključa (Smart key + Start button)
Uz kupovinu novog Hyundai i10, uračunata je i garancija u trajanu od 5 godina (ili 100.000 pređenih km), kao i garancija mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom.