AUTO TEST: Ford Fiesta 1.5 TDCi 85 Business High – šarm i ekonomičnost

0
2521

Ford Fiesta je trenutno najprodavaniji model ovog proizvođača na Evropskom tržištu. Tokom 2017. godine, Ford je na evropsko tržište isporučio 253.600, a tokom prva dva mjeseca ove godine gotovo 46 hiljada primjeraka Fieste.

Fiesta je automobil, koji je prisutan na tržištu još od 1976. godine, od kada je, kroz 7 generacija, doživio brojne izmjene. Aktuelna generacija donosi jasno prepoznatljiv dizajn, sa naglašenom heksagonalnom saćastom maskom hladnjaka, te velikim i izražajnim svjetlosnim baterijama i sprijeda i straga.

Iako izgleda dosta oštro, linije su zapravo zaobljene i čine dopadljivu konturu, koja unatoč kompaktnim dimenzijama ostavlja utisak voluminoznosti. Prednji dio je blago izdužen, pa se maska hladnjaka odlično uklapa, dok je stražnji dio blago podignut, sa isturenim svjetlima koja zadiru u bokove blatobrana i spoilerom koji nastavlja liniju krova i služi kao nadstrešnica iznad stražnjeg vjetrobranskog stakla. To je samo jedan od praktičnih detalja, koji ovom automobilu daju šarm, što najbolje pokazuju prodajni rezultati.

Bočna linija ukazuje na klinastu hatchback formu, sa dobrom aerodinamikom i dobro iskorištenim unutrašnjim prostorom.

Naime, unutrašnjost je prostrana, čak i prostranija nego što se to može očekivati na prvi pogled. Vrata se široko otvaraju, što omogućuje lagan ulazak i izlazak iz vozila. Prednja sjedišta su udobna i neće zamarati vozača i suvozača na dužim putovanjima, a sasvim dovoljno prostora ima i na stražnjoj klupi, pa je Fiesta sasvim primjeren porodični automobil.

Vozačeva pozicija je veoma dobra i pruža pregled nad kompletnim vozilom. Dizajn unutrašnjosti je savremen, što pokazuju brojne komande na točku upravljača, tabla sa instrumentima, kod koje centralno mjesto zauzima displej koji istovemeno pokazuje prosječnu i trenutnu potrošnju, kao i brojne informacije koje se mogu individualno podešavati.

Centralno mjesto zauzima veliki i pregledan taktilni displej dijagonale 8 inča, koji omogućuje rukovanje brojnim funkcijama, prije svega infotainment sistemom, a zahvaljujući CarPlay aplikaciji, moguće je povezati i mobilni telefon. Ispod dipleja su komande klima uređaja, koje je pokazao visoku efikasnost u veoma promjenljivim vremenskim uslovima.

Ukratko, može se reći da su sve komande, ergonomski dobro složene, što vozaču olakšava privikavanje.

Testirani model za pogon koristi turbodizelski Duratorq agregat, radne zapremine 1.499 ccm, sa 85 KS i, za ovakav automobil, velikih 215 Nm obrtnog momenta. Kada startate motor, dok je hladan, radi bučno, grubo i sa dosta vibracija, međutim, kada se zagrije, njegov rad postaje miran i uglađen. Mjenjači su već tradicionalo, jedna od Fordovih specijalnosti, pa se na njegov rad i usklađenost sa motorm mogu uputiti samo pohvale.

Dobra usklađenost motora i mjenjača, te elastičnost, u ovom slučaju rezultiraju niskom potrošnjom goriva. Naravno, tvornički podatak o prosječnoj potrošnji, dobiven u NEDC ciklusu se ne može porediti sa realnim uslovima vožnje, ali u prosjeku, 5 litara goriva je sasvim dovoljno za 100 kilometara vožnje. Drugačije rečeno, na otvorenom putu, bez problema se potrošnja može svesti na  4 – 4,5 l/100 km, dok vožnja uskim uličicama padinskih dijelova grada, ipak zahtijeva 5,5 l/100 km, što je prihvatljivo.

Zahvaljujući dobro riješenom i podešenom sistemu vješanja, vozna svojstva su veoma dobra. Fiesta je dovoljno udobna za lagodnu porodičnu vožnju, i s lakoćom savladava neravninine. Upravljački sistem je precizan i direktan, što vozaču daje dobru kontrolu, pa će vožnja vijugavim cestama predstavljati pravo zadovoljstvo, uz dobar osjećaj sigurnosti.

Fiesta je automobil koji pruža velike mogućnosti izbora. Dostupni su modeli sa 3 i sa 5 vrata, kao i tri paketa opreme: Trend, Business i Titanium. Osim 1.5 TDCi agregata sa 85 KS, kao na testu, dostupni su 1,1-litarski benzinski motor u izvedbama sa 70 i 85 KS, te 1.0 EcoBoost sa 100 i 125 KS, koji može biti u opciji sa 6-stepenim automatskim mjenjačem.

Osnovni model, sa 3 vrata, paketom opreme Trend i 1,1 litarskim benzinskim motorom sa 70 KS, može se nabaviti po cijeni već od 23.527 KM, dok bi za bogato opremljen model, kao na testu trebalo izdvojiti pozamašnih 36.243 KM.

Naravno, navedene cijene treba shvatiti informativno, pa svakako možemo preporučiti da posjetite obližnji Fordov prodajni salon, gdje su česte promotivne akcije, sa cijenama nižim od kataloških.

Serijska oprema Business High:

ABS + ESP (Elektronski sistem stabilnosti vozila)
HLA (Sistem zadržavanja vozila na uzbrdici)
MBA (Mehanička pomoć pri kočenju)
TPMS (sistem nadzora pritiska u gumama)
Daljinsko centralno zaključavanje vozila sa 2 preklopna ključa
Exclusive pack 2, uključuje kontorlu brzine sa prilagodljivim limitator brzine, upozorenje za izlazak iz vozne trake, pomoć za održavanje vozila u voznoj traci
Isofix
Sigurnosni pojasevi u 3 tačke na svim sjedištoma, sa upozorenjem za nevezivanje
Sigurnosni zračni jastuk za vozača
Sigurnosni zračni jastuk za suvozača
Sigurnosni zračni jastuk za koljeno vozača
Bočni sigurnosni zračni jastuci
Bočne zračne zavjese
Brave na stražnjim vratima sa zaštitom za djecu
Prednje disk kočnice
Djelomični grijano vjetrobransko staklo za potporu centralno postavljene kamere
Manuelni klima uređaj
Putni računar
Ford Easyfuel sistem točenja goriva sa zaštitom protiv ulijevanja pogrešnog goriva
Električni podizači prednjih stakala
Stražnji parking senzori
ICE Pack 2a (AM/FM radio + 2xUSB + Bluetooth, 6,5“ color ekran osjetljiv na dodir, komande na upravljaču, SYNC 3 sistem, 6 zvučnika)
Prednji branik u boji karoserije, maska mrežasta u crnoj boji sa hromiranim rubom, uključuje prednja svjetla za maglu sa hromiranim obrubom
Električno pokretani i grijani vanjski retrovizori u boji karoserije sa manuelnim zaklapanjem
Halogena prednja svjetla sa uključenim dnevnim svjetlima
Visoko postavljeno stop svjetlo
Zatamnjena stakla
Stražnji spoiler
6×15” čelične felge sa gumama 195/60 R 15
Konzola sa 2 otvorena držača za čaše i 12V utičnicom
Sjedište vozača podesivo u 4 smjera
Sjedište suvozača podesivo u 2 smjera
Džepić za kartu u naslonu prednjih sjedišta
Nasloni za glavu na prednjim i stražnjim sjedištima podesivi u 2 smjera
Stražnja klupa preklopiva 60/40
Prednji prostirači za noge od veloura

Dodatna oprema:

Comfort pack 2 – pomjeranje vozačevog sjedišta u 4 smjera, lumbarna podrška za vozača i suvozača, centralna konzola sa naslonom za ruku
Cool & Sound pack 4 – EATC, automatski klima uređaj, ICE pack 4, 8 inčni ekran osjetljiv na dodir, kontrole na volanu, 7 zvučnika, 2xUSB, SYNC III Bluetooth povezivost
15 inčne aluminijske felge sa gumama 195/60 R 15

Tehnički podaci:
Motor 2.0 TDCi Duratorq, 1.499 cm3
Maksimalna snaga 63 kW (85 KS) pri 3.750 o/min
Maksimalni obrtni momenat 215 Nm pri 1.750 o/min
Potrošnja goriva 3,3 l/100 km (tvornički podaci)
Emisija CO2 84 g/km
Masa vozila 1.295 kg
Performanse
Maksimalna brzina 174 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 12,5 s
Dimenzije
Dužina 4.040 mm
Širina 1.735 mm (bez retrovizora)
Visina 1.476 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.493 mm
Zapremina rezervoara 42 l
Zapremina prtljažnika 292 l
Cijena testiranog vozila 36.243,15KM