Iako su električna vozila danas osjetno skuplja od klasika na fosilna goriva, čak i uz nemale subvencije, ta razlika se smanjuje, a uskoro bi trebala i nestati. Prema najnovijem istraživanju koje je izradila investicijska banka UBS, već 2022. godine bi se razlika u cijeni trebala smanjiti na tek 1900 dolara, dok bi se razlika u cijeni trebala u potpunosti istopiti do 2024. godine.
UBS je do zaključka došao nakon analize kretanja cijena baterija kod sedam najvećih proizvođača. Baterije su najvažniji dio u formiranju cijene automobila jer sudjeluju i s do 40% u cijeni vozila. Očekuje se da će cijena baterije do 2022. godine pasti na manje od 100 USD/kWh. Padom cijena električnih vozila rast će njihova popularnost. Do 2025. godine njihov tržišni udio bi mogao porasti do 17%, a već 2030. godine će doseći 40% na globalnoj razini, procjenjuju u UBS-u.
“Nema puno razloga za kupovinu automobila na fosilna goriva iza 2025. godine“, kaže UBS-ov analitičar Tim Bush. Kaže kako će pad cijena baterija biti zadnji čavao u lijesu kad je primjena motora s unutrašnjim sagorjevanjem u pitanju, a time će pod upitnik doći i konkurentnost hibrida, izvještava The Guardian.
Drastičan rast popularnosti električnih vozila se već vidi na tržištu EU i Kine. Nezavisni analitičar Matthias Schmidt stoga procjenjuje kako će ove godine u EU biti prodano milion elektrificiranih automobila od ukupno 11 miliona.