Dizelašima je definitivno odzvonilo i na dobrom su putu da zauvijek otiđu u historiju, a da je to gola činjenica dokazuje podatak kako ih čak 12 proizvođača više nema u ponudi.
Mnogi stručnjaci zazivaju novu renesansu dizelaša, pozivajući se pritom na teorije urote interesnih lobija, no, istina je dijametralno suprotna.
Prodajne brojke ne lažu, a statistike prodaje novih automobila u EU pokazale su kako je u prvih šest mjeseci ove godine u usporedbi s prvih šest mjeseci 2017. godine udio dizelaša među novoregistriranim automobilima smanjen sa 42,5 na 36,5 posto. U Njemačkoj se prodaja dizelaša već početkom ove godine strmoglavila pa je u januaru zabilježen pad od 17, u februaru od 19, a u martu od čak 25 posto. Taj podatak nikoga nije iznenadio, obzirom da je tamošnji sud donio odluku da gradovi smiju zabraniti ulaz dizelašima.
Premda je Alfa Romeo bio pionir savremenih dizelskih motora, jer su njihovi stručnjaci izmislili common-rail ubrizgavanje koje je potom koristio cijeli svijet, u petogodišnjem planu FCA Grupe predviđeno je odustajanje od proizvodnje dizelskih motora i usmjeravanje na hibridnu i električnu tehnologiju. Ista stvar odnosi se na Fiat, Jeep i Maserati.
Lexus je od korištenja dizelaša odustao još 2013. godine, preusmjerio se hibridnoj tehnologiji i nije požalio. Mitsubishi i Suzuki već su povukli dizelaše s tržišta EU, što je bio i ekonomski opravdan potez, jer je udio dizelaša u prodaji Mitsubishija bio 30, a u prodaji Suzukija svega 10 posto.
Isti razlog u svojoj odluci o povlačenju dizelaša iz EU naveo je i Nissan, jer je svega 16 posto kupaca biralo modele s dizelskim motorom. Polestar, sportski brend Volva, koji sad nastupa samostalno u potpunosti je fokusiran na hibridnu i električnu tehnologiju, pa u njihovom slučaju dizelaši ne dolaze u obzir.
Nakon skandalozne afere Dieselgate Porsche je objavio kako odustaje od dizelaša. Fanovi su bili oduševljeni takvom najavom. Doduše iz drukčijih poriva, ali efekt je postignut. Smart je također dio grupe proizvođača koji ne razmišljaju o dizelašima.
Tokom salona automobila u Ženevi koji se održao u martu ove godine, Toyota je objavila kako odustaje od dizelskih motora. No, njima će prijelaz na ekološki prihvatljivije pogone biti ujedno i najjednostavniji, jer su već daleko odmakli u razvoju hibrida.
Volvo još uvijek koristi dizelske motore, ali svi budući modeli će ih odbaciti.
Dodatno ulje na vatru stiglo je od strane Evropskog parlamenta koji je pokazao palac dolje za dizelaše, a u prilog njihovom daljnjem razvoju ne idu niti odluke pojedinih gradova o zabranama. Stuttgart zabranjuje starijim dizelašima ulaz u centar već od 2019. godine, Rim s tom praksom kreće od 2024. godine
Izvor