Njemačka tvrdi da dizel motor još uvijek ima budućnost i da ne šteti okolišu kako bi se moglo činiti. ADAC je testirao nove dizele u raznim popularnim modelima automobila. U studiji je čak bio i test pod ekstremnim opterećenjem.
Stručnjaci ADAC-a su provjerili, između ostalog kako se novi dizelaši nose s zagađenjem životne sredine u vožnji pod punim opterećenjem i hladnim motorom
Ispitivanja WLTC-a i autoceste provedena su ne samo s ugrijanim motorom, već i sa hladnim.
ADAC istraživanje pokazuje da moderni sistemi za obradu izduvnih gasova (SCR sistemi i verzije s dvostrukim doziranjem AdBlue) ispunjavaju svoj zadatak kako bi trebao.
Ogroman oblak crnog dima, koji se vuće za starim dizelskim motorom – nije rijedak prizor kada se u već starom automobilu s prilično starim dizelom ispod haube odvažimo da malo jače stisnemo papučicu gasa, prije nego što motor dobro zagrijemo. Što je s modernim modelima s naprednim sistemima za naknadnu obradu ispušnih plinova? Ovo je jedan od testova koje je ADAC proveo testirajući moderne dizel automobile.
Takozvani ekstremni test proveden je na Volkswagen Golfu 2.0 TDI i Mercedesu 400d. Oba automobila s hladnim motorima morala su prevladati dionicu autoceste pod punim opterećenjem. Stručnjaci ADAC-a priznaju da je rijetkost da vozač svakodnevno postupa s motorom na takav način. Međutim, studija se smatrala dobrom prilikom za testiranje mogućnosti sistema za naknadnu obradu izduvnih gasova.
Pokazalo se da su oba automobila prošla test s zaključcima da “nisu zagađivači”. Izmjerene emisije azotnih oksida (NOx) u prvoj fazi vožnje ostale su znatno ispod 200 mg / km (naglašeno je da bi u starijim automobilima emisija bila višestruko veća). U sljedećoj su fazi automobili postigli iste niske vrijednosti kao u slučaju mjerenja s ugrijanim motorom (trenutna granična vrijednost u Euro 6 je 80 mg / km). Ovo nije kraj.
SCR sistemi rade po potrebi. Međutim, ima mjesta za poboljšanje
Spomenuti pokušaj uvod je u prilično opsežno istraživanje modernih dizelaša. Fokus je bio na emisiji različitih zagađivača, provodeći istraživanja u većem opsegu nego što je trenutno potrebno za postupak WLTP. Ispitivanja u ciklusima autocesta WLTC i ADAC provedena su ne samo s ugrijanim motorom, već i s tzv. od hladnog starta korištena su dnevna svjetla (ili kratka svjetla), uključena klima uređaj i automobili su natovareni ukupnom težinom od 200 kg. Svi koji su prošli prva ispitivanja prošli su u drugi krug, tj. Dodatni test cestovnog prometa (RDE mjerenje).
Rezultati? Prosječna emisija azotnog oksida za sve Euro 6d TEMP dizelske motore iznosi 49 mg / km. U slučaju Euro 6d, rezultat je bio 34 mg / km. Štaviše, emisije ostalih onečišćujućih tvari (ugljični monoksid, ugljikovodici te čestice PM i PN) također su očito ispod graničnih vrijednosti (izvještaj spominje znatno niže emisije od dopuštenih). Također s amonijakom nema problema (uostalom, ubrizgavanje uree jedan je od ključnih elemenata instalacije u novim automobilima), unatoč početnoj zabrinutosti zbog mogućnosti predoziranja.
Za vozače procijenjenih automobila to znači da moderni sistemi za pročišćavanje izduvnih gasova (SCR sistemi i verzije s dvostrukim doziranjem AdBlue) ispunjavaju svoj zadatak kako treba.
Emisija azotnih oksida u ADAC ekotestu
Marka / model | Snaga (kW) | NOx – ekotest mg / km | NOx – Ispit mg / km hladnog motora WLTP | NOx – WLTP ispitni motor topao mg / km | Ispitivanje NOx – mg / km autoceste |
BMW X1 sDrive 18d | 110 | 8 | 7 | 5 | 11 |
BMW 320d Touring Steptronic | 140 | 18 | 18 | 6 | 31 |
Hyundai Tucson 1.6 CRDi 48V DCT | 100 | 47 | 21 | 3 | 129 |
KIA Ceed 1.6 CRDi | 100 | 14 | 17 | 12 | 11 |
KIA Sportage 2.0 CRDi GT-Line | 136 | 58 | 25 | 23 | 138 |
Mercedes GLA 200d | 110 | 6 | 15 | 2 | 1 |
Mercedes GLB 220d 4MATIC | 140 | 8 | 12 | 4 | 8 |
Mercedes E 400d T 4MATIC | 243 | 9 | 18 | 5 | 3 |
Opel Astra ST 1.5 Dizel | 90 | 16 | 21 | 7 | 22 |
Opel Insignia ST 2.0 | 128 | 11 | 19 | 10 | 2 |
Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8 | 96 | 26 | 51 | 18 | 5 |
Peugeot 508 2.0 BlueHDi 160 EAT8 | 120 | 19 | 27 | 20 | 9 |
Volkswagen Golf GTD DSG | 147 | 30 | 17 | 4 | 75 |
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION DSG | 110 | 14 | 19 | 2 | 23 |
ADAC tvrdi da postoji prostor za poboljšanje. Dobar primjer su mjerenja na niskim temperaturama i neposredno nakon pokretanja motora. Tada se ispostavlja da svi automobili ne čiste izduvne gasove jednako učinkovito. Problemi se javljaju u modelima kao što su: Ford Kuga 2.0 EcoBlue, Mercedes A 180d ili Kia Sportage 1.6. U slučaju da brzo napustimo autocestu (puno opterećenje motora), lošiji je bio i Peugeot 3008 1.5 BlueHDi. Cenzurisani test autoceste također je, između ostalih, obuhvaćao i Dacia Duster Blue dCi 115, Jeep Renegade 1.6 Multijet, Ford Kuga 2.0 EcoBlue Hybrid i Kia Sportage 1.6 CRDi 136 AWD.
Autori izvještaja tvrde da je, na sreću, u mnogim automobilima dovoljno poboljšati dizajn sistema za obradu izduvnih gasova (npr. Upotrebom naprednijih katalizatora, funkcije zagrijavanja ili SCR s dvostrukim doziranjem) kako bi se poboljšali rezultati. Također postoje značajne rezerve u tehnologiji hibridnih pogonskih sistema, smanjenju potrošnje goriva i emisija CO2. Također je teško naći rječitiji sažetak: “Trenutno ne treba napustiti motore sa unutrašnjim sagorijevanjem.”