Sa mnoštvom ugrađenih bezbjednosnih sistema, čiji cilj je da vozač i putnici budu sigurni, automobili su bezbjedniji nego ikada. Sva ova tehnologija radi dobar posao štiteći putnike od opasnosti, ali isto tako može postati veliki trošak u slučaju da joj je potrebna popravka.
Prema istraživanju Američke Automobilske Asocijacije (AAA), sva ta tehnologija u najnovijim automobilima može lako podići troškove popravki. Ono što je ranije bilo jednostavano „čukanje“ odbojnicima sada zahtjeva popravku, zamjenu, i kalibraciju mnoštva dijelova sigurnosnih sistema. Senzori, kamere, strujne instalacije, i mnoštvo drugih dijelova su povezani sa drugim sistemima automobila, i svi „žive“ na raznim mjestima automobila. Na primjer, u prednjem dijelu automobila se nalaze radari i senzori koji su dio sistema za automatsko kočenje i adaptivni tempomat. Ovo može koštati između 900 i 1,300 dolara da se popravi nakon sudara, u slučaju da se ošteti, navodi AAA. Popravka ultrasoničnih senzora za parkiranje košta između 500 i 1,300 dolara.
Sistem za praćenje mrtvih uglova ili bočni saobraćaj pozadi može „izvući“ između 850 i 2,050 dolara iz džepa. Postoji još dosta bezbjednosnih sistema, a svaki ima senzore koji moraju da se promjene u slučaju sudara. Naravno, ovo ne znači da imamo išta protiv svih ovih bezbjednosnih sistema. Vrlo je važno je biti upoznat i spreman u slučaju da se neki dio od ovih sistema ošteti u manjem sudaru. Šta više, pomenute cijene su za amerčko tržište koje je tradicionalno dosta jeftinije od Evrope, pa vas u evropskim servisima mogu dočekati neprijatnija iznenađenja. Drugim riječima, pamet u glavu i koristiti ove sisteme za ono za šta su predviđeni – smanjivanje rizika od sudara ili njegovo izbjegavanje.
Izvor