Citroën C-Elysée je prvi put predstavljen na evropskom tržištu 2012. godine, iako je model sa istim nazivom bio prisutan na kineskom tržištu još od 2002. godine.
Ovaj model je, zapravo, subkompaktna limuzina, koja svojim vlasnicima puža veliku ponudu prosora, praktičnost, funkcionalnost i sve ono što je potrebno. Nastao je na Citroënovoj bogatoj tradiciji i znanju da svojim kupcima ponudi pouzdan i robusan automobil, koji će se dobro snaći i na lošim cestama i uz sve to i ekonomičan. Porodični automobil koji će služiti u svakoj prilici, za svakodnevnu upotrebu i za odlazak u pozorište i za odlazak na izlet i na duža putovanja.
Osim toga, zaljubljenici autosporta se sasvim sigurno sjećaju da je C-Elysée učestvovao na FIA WTCC (World Touring Car Championship), te da je tri godine zaredom osvajao šampionske titule i u konkurenciji vozača i u konkurenciji konstruktora, odnijevši 14 pobjeda u 15 trka (2013.).
Ovaj model naišao je na dobar prijem na tržištu, prvenstveno zbog svojih velikih mogućnosti i prihvatljive cijene.
U svojoj drugoj modelskoj generaciji, C-Elysée donosi savremeniji dizajn, iako je osnovna trovolumenska forma zadržana. U prednji branik ugrađen je širok zračni usisnik, tu su nove maglenke, LED dnevna svjetla, te redizajnirane svjetlosne baterije. Stražnji dio je također dobio nova svjetla sa 3D efektom, a elegantan utisak stvaraju i novi 15 i 16 inčni točkovi.
U stvari, Citroën je zadržao sve ono što je kupcima potrebno. Velika ponuda prostora, kako na prednjim sjedištima, tako na stražnjoj klupi, kao i u prtljažniku, kojem je sa osnovnih 506 dm3 (mjereno VDA metodom) teško parirati. Tu je i veliko međuosovinsko rastojanje, ali i veliko rastojanje od tla, kao i sistem vješanja podešen tako da zadrži udobnost i pri lošim cestovnim prilikama. Ono po čemu ćemo sigurno pamtiti C-Elysée je prtljažnik. Osnovna zapremina je 506 l, a preklapanjem stražnje klupe, dobija se cijelih 1.332 l. Naravno, zbog trovolumenskog oblika automobila, u prtljažnik, ne možete staviti npr mašinu za veš prilikom selidbe, ali ćete uz malo manipulacije, uspješno ugurati i najveće kofere.
U unutrašnjosti zapažamo novu centralnu konzolu, dok je raspored komandi ostao logičan i funkcionalan. Izbor materijala naglašava robusnost i jednostavnost, bez ekstravagantnih dodataka koji bi nepotrebno poskupili proizvodnju.
Sjedišta su udobna, a volan dobro leži u rukama. Osim toga, testirani model je opremljen putnim računarom i tempomatom, što olakšava vožnju na dugim putovanjima, te uz to omogućuje vozaču da pomno prati i tako smanji potrošnju goriva.
U vožnji se C-Elysée ponaša u skladu sa očekivanjima. Naime, Inženjeri su posebnu pažnju posvetili nešto robusnije dimenzionisanom sistemu vješanja. Imajući u vidu da je rastojanje od tla nešto veće, nego što je to uobičajeno (142 mm), to je i hod opruga nešto duži, a stabilizatori bolje podnose torziona opterećenja. Takva postavka predviđena je očigledno za lošije ceste, te osgurava da C-Elysée prelazi preko udarnih rupa ili tramvajskih šina bez većeg napora, što je posebno povoljno za putnike na stražnjoj klupi.
Model na testu pokreće 1,6 litreni turbopunjeni dizelski motor sa 99 KS i 254 Nm obrtnog momenta. Ovaj motor je već ranije pokazao da je veoma efikasan i štedljiv, a ako tome dodamo malu ukupnu masu vozila (1.165 kg) i dobar mjenjač, tada C-Elysée postaje veoma štedljiv automobil. U gradskoj vožnji potrošnja goriva, sa konstantno uključenim klima uređajem, ne prelazi 6 l/100 km, dok na otvorenoj cesti i uz malo pažnje, te korištenje tempomata, moguće je potrošnju spustiti i ispod granice od 4 l/100 km.
Testni model opremljen je paketom opreme SHINE, koji vozaču donosi gotovo sve što je potrebno, ali bez luksuznih detalja. Za ovakav autombil, sa opremom kao u specifikaciji, po cjenovniku je potrebno izdvojiti 29.692 KM, a cijena sa popustom iznosi 25.535 KM. Naravno, C-Elysée se sa osnovnim paketom opreme i nešto slabijim benzinskim motorm može nabaviti već za 19.338 KM, što je zaista povoljno. Osim toga, ako se odlučite za kupovinu ovakvog automobila, u prodajnom salonu/servisu, vam mogu ponuditi i produženu garanciju (uz dolpatu) od 36, 48 ili 60 mjeseci.
Serijska oprema (Shine):
ESP, ABS
Zračni jastuci vozača i suvozača
Bočni zračni jastuci na prednjim sjedištima
Kontrola za nepričvršćen sigurnostni pojas za vozača
Detektor niskog pritiska u gumama
Indikator promijene stepena prijenosa
empomat i limitator brzine
LED dnevna svjetla , stražnja svjetla sa 3D efektom
Po visini podesivo vozačevo sjedalo
Nasloni za glavu na prednjim sjedištima sa podešavanjem visine
Tritočkovni sigurnosni pojasevi na stražnjoj klupi
Sistem ISOFIX (2 na stražni klupi)
Centralno zaključavanje daljinskim upravljačem
Električno pomicanje prednjih stakala
Po visini podesiv volan, kožni volan, putni računar
Pretinac ispred suvozača
3 naslona za glavu na stražnjoj klupi sa podešavanjem visine
Prednje maglenke , električno podesivi i grijani vanjski retrovizori
Ručice na vratima u boji karoserije
Vanjski retrovizori u boji karoserije
Naslon za ruke između prednjih sjedišta sa pretincem
Unutrašnja dekoracija Sunsilver Brilliant
Pomoć kod parkiranja unazad
Električno pomicanje stražnjih stakala
Autoradio RD45 CD MP3, USB, sistem Bluetooth i 4 zvučnika, komande za upravljanje ispod volana
Klima uređaj sa digitalnim displejem
Hromirane letvice na bočnim staklima,
Hromirani umeci na prednjem braniku
Obloge unutrašnjosti Waxe Mistral crna
Set za popravak guma
16” čelične felge sa ukrasnim poklopcem Steel&Sty
Dodatna oprema:
15” aluminijske felge Turola/čelični rezervni točak manjih dimenzija
Metalik boja (smeđa Nocciola)
Tehnički podaci: | |
Motor | Blue HDi 100, 1.560 cm3 |
Maksimalna snaga | 73 kW (99 KS) pri 3.750 o/min |
Maksimalni obrtni momenat | 254 Nm pri 1.750 o/min |
Potrošnja goriva | 3,8 l/100 km (tvornički podaci) |
Emisija CO2 | 98 g/km |
Masa vozila | 1.165 kg |
Performanse | |
Maksimalna brzina | 183 km/h |
Ubrzanje od 0 do 100 km/h | 10,8 s |
Dimenzije | |
Dužina | 4.419 mm |
Širina | 1.953 mm (sa retrovizorima) |
Visina | 1.466 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2.652 mm |
Zapremina rezervoara | 50 l |
Zapremina prtljažnika | 506 – 1.332 l |
Cijena testiranog vozila | 25.535,00 KM |