Balansiranje guma – zna li vaš vulkanizer šta radi?

0
596

Neravnoteža točkova utiče na ponašanje automobila na cesti i trajnost mnogih komponenata. Nažalost, često tzv profesionalci ne rade svoj posao baš najbolje. Savjetujemo što potražiti kod vulkanizera.


  • Prije uravnoteženja točkovi moraju biti savršeno čisti – ako su felge blatne i ako u uglovima profila gume postoje čak i mali kamenčići, točkovi neće biti dobro uravnoteženi
  • Utege treba lijepiti na pažljivo odmašćenu površinu – ako je prljava, ljepilo se neće zalijepiti

Zamjena kompleta točkova (uključujući balansiranje) u modernom automobilu traje – uz poštivanje pravila – približno 35-40 minuta. Ako to “stručnjak” učini za četvrt sata, to znači da je vjerojatno preskočio neke važne aktivnosti

Mnogi se vozači sjećaju da je potrebno balansirati (uravnotežiti) točkove u automobilu kad vibracije volana postanu zaista nepodnošljive. Ono što vozač osjeća u rukama samo je mali dio tereta kojem su izloženi dijelovi automobila u vožnji s neuravnoteženim točkovima – od toga pate gume, ležajevi, upravljački mehanizam, i mnogi drugi elementi. Uz to, prianjanje takvih “poderanih” točkova na tlo također nije dobro – automobil vozi lošije i lošije koči. Pa, automobil je nedavno bio u radionici, točkovi su bili uravnoteženi prilikom zamjene.

No, je li sigurno da je “specijalist” to učinio kako treba?

Navodnici su ovdje s razlogom – u sezoni izmjene guma često rade ljudi bez iskustva, nakon kratkog treninga! Ponekad problem nije u nedostatku kompetentnosti, već u naletu koji znači da nema dovoljno vremena za pravilno obavljanje usluge. Ako radionica uravnoteži točkove brzo i jeftino, gotovo sigurno ne radi to ispravno!

Prema riječima stručnjaka, zamjena guma u modernom automobilu, izvedena u skladu s načelima, traje približno 35-40 minuta. Dugo? Skraćivanjem ovog postupka možete smanjiti cijenu usluge, ali uvijek nosi rizik da će se gume oštetiti, felge stradati ili točkovi biti pogrešno ugrađeni.

Balansiranje – prljavi kotači

Koje su najčešće pogreške u balansiranju guma?

Prije svega, prljavi točkovi se često postavljaju na balanser točka. Da, prljavština je ozbiljan problem iz nekoliko razloga. Blato koje se lijepi za rub i kamenčići zaglavljeni u gaznom sloju također nose dodatnu težinu, i nikada nisu ravnomjerno raspoređeni po obimu točka – čak i ako je takav točak pravilno balansiran, nakon nekoliko stotina metara vožnje, kada , na primjer, malo prljavštine otpadne, raspodijelit će se težina. Ako vulkanizer lijepi utege na prljavi točak, ne biste trebali očekivati ​​da će dugo ostati na mjestu.




Balansiranje guma – previše utega

I gume i felge (naplatci) u principu nikada nemaju savršeno ravnomjerno raspoređenu masu po obimu. Trik je u tome da gumu stavite na felgu na takav način da se njihove nepravilnosti međusobno poništavaju što je više moguće, tj. da je najlakša tačka na gumi što bliža tački u kojoj je guma najteža. Ako stručnjak uoči da je potrebno previše utega za uravnoteženje točka, umjesto da zalijepi više utega, ponovno stavlja gumu na felgu sve dok je dovoljna minimalna korekcija.

Ako su na felgi naljepljeni redovi utega, u osnovi postoje tri mogućnosti – ili se guma može reciklirati, felgu treba skinuti ili je uslugu obavio lijeni gad.

Drugi izvor problema može biti nepravilna montaža uravnoteženih guma – dodirna površina točka s poluosovinom (kočioni disk, bubanj) mora biti čista i glatka, ako felge to zahtijevaju, trebaju se montirati s centrirnim prstenima, također je važno zategnuti točkove moment ključem postavljenim na toačan moment pritezanja.

Balansiranje kotača – Mast između oboda i kočionog diska

Mnogi se mehaničari i dalje drže načela da prilikom postavljanja točka na kontaktnu površinu između felge i kočionog diska treba zaštititi od korozije primjenom masti otporne na visoke temperature.. Na taj se način sprječava da se disk nakon nekoliko godina lijepi za rub i poluosovinu zbog korozije. Mnogi mehaničari također vam savjetuju da podmažete šarafe točkova. I doista – takvo podmazivanje zapravo olakšava kasnije uklanjanje točka.

Međutim, osim što može imati i ozbiljne i neželjene nuspojave. Dodatni je faktor rizika činjenica da bilo koja maziva koja se nanose na tim mjestima, pod uticajem centrifugalne sile i visoke temperature, mogu doći u radne površine elemenata u kočnicama, čak i u minimalnim količinama, a to nije dobro ni za pločice niti za diskove! Pa, kako osigurati kontakt između ruba i diska? Pažljivim čišćenjem oba!