Kvalitetno lakiranje može se izvršiti samo u termokomori i uz strogo poštivanje procesa korištenja materijala i uputa proizvođača
Ogrebana vrata i branici su postali neizbježni, parkirališta prekrcana, a ožiljci na laku automobila su normalna stvar već nakon godinu, dvije u gradu. Na zlobnike koji namjerno grebu automobile ključem ili odvijačem ne treba trošiti riječi, to je tema za psihologe. Bez lakiranja tijekom posjedovanja automobila nećete proći, osim ako nemate auto pod staklenim zvonom. A što ako vas prevare fušeri i loše vam lakiraju dio? Pazite, to će ponekad koštati i trostruko…
Donosimo vam 10 najčešćih zabluda o lakiranju!




1.Kod fušera je jeftinije

Netočno! Loše lakiran dio znači predebeli nanos materijala, najčešće kita, što vrlo brzo uzrokuje pucanje i hrđanje. Ma koliko malo platili fušera, njegov loš posao ne samo da će autu umanjiti vrijednost, već ćete morati još skuplje platiti kvalitetni popravak jer osim samog popravka oštećenja, treba sanirati štetu iza “fuša”.

2. Nijansu je teško pogoditi

Tačno! Zaista trebaju majstorsko oko, svjetlo i ruka da se nijansa točno pogodi. Rad u dobro opremljenoj radionici, pristup mješaonici boja i iskustvo kod lakiranja, pogotovo metaliziranih i perla boja, također su jako važni. Naime, one kroz lak svojim zrncima ili granulama reflektiraju svjetlo i u sumrak ćete uvijek vidjeti i najmanja odstupanja u tonusu boje. Zato profesionalci po potrebi, a temeljem iskustva, odlučuju lak nanijeti i na dijelove pored oštećenih kako bi se tonus izjednačio. Fušeri tako ne razmišljaju, oni nabrzinu krpaju i uzimaju novac.

3. Lakirati se može i u svojoj garaži

Netačno! Prostor mora biti na određenoj temperaturi koja varira od 25 do 60 stupnjeva Celzijusevih, ovisno o fazi sušenja laka i komponentama. Još je važnije da u prostoru nema prašine i da je dobro ventiliran. Nažalost, dobra ventilacija bez moćnih filtara za prašinu nanijela bi puno nečistoća u lak i pokvarila rezultat. Stoga, profesionalna termolakirnica je jedini način.

4. Materijali se mogu miješati

Netačno! Fušeri često miješaju materijale. Koriste temelj jednog proizvođača, punilo odnosno filer od drugog, pa lak od trećeg. Nerijetko miješaju i tipove materijala. Miješanje komponenti kasnije uzrokuje probleme jer dolazi do pucanja, odvajanja baze laka od podloge i tome slično. Fušeri uvjeravaju klijente da imaju “svoju metodu”, a zapravo materijale miješaju kako bi uštedjeli, a to na kraju oštećuje direktno vlasnika automobila. Što je najgore, sve navedeno dogodi se tjednima kasnije, pa se to uklapa u onu staru poslovicu: “Drži vodu dok majstori odu”.

5. Za sušenje treba termolakirnica

Tačno! Dva su razloga za to: čistoća od prašine i poštivanje temperaturnog procesa. Bez toga nema kvalitetnog rezultata.

6. Bez računa se ne računa

Tačno! Ako niste dobili račun, nemate dokaz da je netko na vašem autu nešto “sfušao”. To znači da će vas vrlo vjerojatno, u slučaju potrebe za reklamacijom, otpiliti najpoznatijom fušerskom rečenicom: “A gledajte, što bi vi za te novce?!” Tu dolazimo do potrebe za ponovnim popravkom, a jednom ste već platili, a svoje dragocjeno vrijeme ste već potrošili. I vrijeme je isto novac.

7. Sve se može popraviti nakon fušera

Tačno! Nema toga što profesionalac ne može popraviti, ali oštećen dio jeftinije je popravljati od dijela na kojem je netko već “fušao”. Razlog je jednostavan: potrebno je puno dodatnih radnih sati i račun je kasnije zbog toga uvećan. Dakle, zbog fušera ne plaćate dvostruko, nego i više od toga.

8. Originalni ili zamjenski dio, svejedno je

Netačno! Evo primjera na našem blatobranu. Napravljen je od lima (danas su česti i plastični!), i on je priča za sebe. Razlikujemo tri vrste dijelova: zamjenski dio čija kvaliteta može biti upitna, originalni dio koji je idealan izbor zbog svoje kvalitete, te rabljeni dio koji može, ali i ne mora biti dobro rješenje ovisno o stanju. Novi dijelovi dolaze obojeni tek temeljnom bojom. Čak i u slučaju sa npr novim originalnim blatobranom od Golfa VII, autolimar ga montira kako bismo se uvjerili da savršeno odgovara autu. Tu leži najvažnija prednost originalnog dijela: svi su zazori pravilni, dio savršeno sjeda “na šaraf” i popravak se kasnije neće vidjeti. Nema dijela do originalnog dijela. I tačka.

9. Na autu se “iz aviona” uvijek vidi da je bio lakiran

Netočno! Nakon profesionalnog lakiranja i montaže svih dijelova na automobil, pranja i eventualnog poliranja okolnih dijelova ako je potrebno, automobil je opet estetski odličan. Kako bismo se uvjerili da je popravak napravljen odlično, mjerimo debljinu nanosa laka – ona je oko 165 mikrona. Na originalnom laku (u slučaju Volkswagena) ona je od 120 do 140 mikrona. Zaključak je jasan: ako je sve izvedeno kako treba, samo precizni mjerni uređaji možda mogu pokazati da je auto bio lakiran. Laik to također može vidjeti, ali zaista uz minuciozno gledanje detalja.

10. Lakiranje može biti gotovo u jednom danu

Tačno! Ali… U ogromnom broju slučaja to je nemoguće zbog ostatka procesa. Dio treba demontirati i kasnije montirati ako želite vrhunski rezultat, a moguće je da se tijekom procesa pokažu problemi: puknuti nosači, kopče, dodatna oštećenja ili komplikacije. Iako se može sve izvesti u jednom danu, to može narasti i na tri dana.

I za kraj…

Jeftini i brzi lakireri ne postoje, to jedno s drugim ne ide. Kod odabira lakirnice za popravak trebate se voditi kvalitetom, renomeom i biti strpljivi jer je to proces u kojem je vrijeme sušenja komponenti presudno za finalnu kvalitetu. Što je najbolje, cijena nije puno veća nego kod fušera. Stoga je naša preporuka da to ipak prepustite stručnjacima





Izvor