Novu generaciju modela 508, Peugeot je predstavio 2018. Godine, iako je prije toga ovaj proizvođač predstavio nekoliko zanimljivih koncepata. Nakon predstavljanja modela, pokrenute su brojne marketinške kampanje sa naslovima: Radiklani salon, Iskustvo vožnje bez presedana, Linije anamorfoze…
Nameće se pitanje: da li je novi 508 zaista poseban automobil, ili je marketinški trik?
Naime, u trenutku kada tržište traži SUV vozila, ostali oblici pomalo gube značaj. Zato su u Peugeotu morali osmisliti nešto što se razlikuje od konkurencije, a iz odjeljenja marketinga su jasno upozorili: osvojite kupce izgledom i kvalitetom.
Rečeno – učinjeno.
Peugeot 508 plijeni pažnju svojim izgledom, to je automobil za kojim se okreću prolaznici, a nerijetko i vozači u drugim automobilima. Tokom testnih vožnji, mnogo puta smo vidjeli podignut palac u znak odobravanja – bilo gdje, od Sarajeva, do Zagreba i natrag.
I zaista, o izgledu ovog automobila je mnogo rečeno i napisano, a gotovo svi se slažu da su Peugeotovi dizajneri napravili dobar posao. Prednji dio vozila djeluje dosta agresivno, sa istaknutom rešetkom hladnjaka, vertikalnim svjetlosnim linijama, koje imaju funkciju dnevnih svjetala i zanimljivo profilisanim poklopcem motora.
Bočne strane su glatke i izdužene, te naglašavaju dinamiku, dok je stražnji dio zaista poseban, jer je izbjegnut klasični oblik sedana, a stražnja vrata mu daju oblik poznat kao fastback, budući da su stražnje vjetrobransko staklo i dio poklopca konveksni, a tek je stražnji rub konkavan i malo izdignut, pa izgleda kao spoiler, iako to nije.
Uz sve to, Peugeot 508 nije mali automobil, ali je izuzetno skladan, ne može se reći da je glomazan i sasvim dobro se uklapa u svoj segment, pa je poređenja radi, od VW Passata malo kraći, ali ima duže međuosovinsko rastojanje.
Eksterijer, dakle, ostavlja veoma dobar utisak, što se srećom nastavlja i u enterijeru. Ono što će vas prvo dočekati je već poznati Peugeotov i-Cockpit, sa prepoznatljivim malim, gotovo heksagonalnim volanom i kontrolnom tablom koju gledate preko volana. Takva postavka stavlja (prisiljava) vozača u gotovo sportsku posturu, što se nekima neće svidjeti, dok će drugi biti oduševljeni. Volan ima oblik kao 0 u oznaci 508, veoma dobro leži u rukama i daje odličan osjećaj, a ruke vozača trebaju biti u blago povijenom položaju, sa laktovima prema dole (nekima to ne odgovara).
Tabla sa instrumentima je potpuno digitalna, pa vozač može odabrati šta želi da vidi. Takva podešavanja se sprovode veoma jednostavnim i intuitivnim komandama na volanu. Na najvidljivijoj poziciji centralne konzole smješten je funkcionalani taktilni displej koji pokazuje mnogo toga, od navigacije, preko komandi klima urežaja, do slike sa kamere za vožnju unatrag, a za izmjenu prikaza displeja služe metalne tipke, koje u Peugeotu nazivaju klavir, koji nam je već poznat iz modela 3008 i 5008.
Kokpit je zaista moderan na najbogatiji paket opreme osigurava da su površine prekrivene kožom i veoma dobrom imitacijom drveta, što ostavlja utisak visokog luksuza. Zahvaljujući paketu opreme GT, testni model se mogao pohvaliti vidljivo postavljenim zvučnicima vrhunskog francuskog proizvođača Focal. Centralni zvučnik smješten je na vrhu centralne konzole, perforirani metalni paneli sa natpisom Focal vidljivi su i na vratima, dok je subwoofer smješten u prtljažnik. A kakav je zvuk – u cjenovniku smo pronašli da bi doplata za ovakve zvučnike iznosila 1.407 KM, zaključak je da toliko i vrijede.
Sjedišta su priča za sebe, jer su zaista udobna i nose oznaku AGR, što znači da će se povoljno ponašati prema vašim leđima.
Prostora zaista ima dovoljno, i naprijed i straga i u prtljažniku, čak i na dužim putovanjima, kada je neophodno da vozite malo više prtljaga nego obično.
Vožnja u Peugeotu 508 je zaista ugodna, kako za vozača, tako i za putnike. Takvu udobnost čini mnogo faktora: veliko međuosovinsko rastojanje, dobro podešen sistem vješanja, veliki točkovi, bogata oprema i veoma dobro usklađeni motor i mjenjač.
Testirani model pokreće najjači turbodizelski motor u ponudi, koji iz 2 litra zapermine, razvija 177 KS i 400 Nm obrtnog momenta, a spregnut je se veoma dobrim 8-stepenim automatskim mjenjačem (EAT8 – Efficient Automatic Transmission), sa pogonom na prednje točkove.
Motor radi dosta tiho i uglađeno, a kada je mjenjač u Eco modu, izmjene stepeni prenosa se odvijaju pri niskim obrtajima motora, što povoljno utiče na komfor, zbog nižeg nivoa buke, kao i na potrošnju goriva, koja se na taj način, u prosjeku, može spustiti do tvornički propisanih podataka.
Naravno, za malo temperamentnije vozače, tu je i Sport mod, što će osigurati dobre performanse, te snažna ubrzanja i međuubrzanja.
Usklađenost motora i mjenjača je za svaku pohvalu, jer će motor gotovo uvijek raditi pri optimalnom broju obrtaja, što će mu omogućiti da bude ekonomičan, ali i spreman da u svakom trenutku pokaže svoje mogućnosti.
Posebno treba istaći da je vožnja na autoputu relaksirajuća, jer će brojni sistemi asistencije održavati vozilo u traci, održavati rastojanje sa vozilom ispred, a sistem Night Vision će pomoći pri detekciji objekata ispred vozila tokom noćnih sati.
Kao što smo već napomenuli, testirani model je pokretao najsnažniji turbodizelski motor u ponudi i bio je opremljen najbogatijim paketom opreme, te još nekim dodacima, što njegovu cijenu podiže na visokih, ali zaista opravdanih 74.576 KM. Iako se ne radi o malom iznosu, konkurencija teško da može ponuditi više. Potrebno je napomenuti da je Peugeot 508 dostupan sa salbijim turbodizelskim motorima, kao i sa benzinskim motorom. Tako bi se najjeftiniji Peugeot 508 BlueHDi 130 BVM6 (1.6 turbodizelski motor sa 130 KS i 6-stepenim manuelnim mjenjačem) i osnovnim paketom opreme Active, mogao nabaviti već za 48.580 KM. Nasuprot tome, za model sa benzinskim turbopunjenim motorom sa 225 KS i paketom opreme GT (bez dodataka) bi trebalo izdvojiti 69.963 KM.
Nakon više od 1.000 preveženih kilometara, možemo potvrditi da su Peugeotovi stručnjaci stvorili automobil koji plijeni pažnju i da iz tvornice Mulhouse u Francuskoj izlaze automobili dobrog kvaliteta.
Naravno, potrebno je podsjetiti da u Peugeotu već razmišljaju i o budućnosti, što znači da će se 508 u hibridnom izdanju pojaviti na tržištu krajem ove, ili početkom naredne godine.
Standardna oprema (Active):
ESP – sistem za kontrolu stabilnosti vozila
ASR – sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova
Indirektni sistem za kontrolu pritiska u gumama
Automatska dnevna svetla
Centralno zaključavanje sa daljinskim upravljačem
6x zračni jastuk
Paket “Sigurnost”: tempomat / limitator brzine, aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, automatsko paljenje farova, automatsko kočenje u hitnom slučaju Active Saftey Break, prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine, automatski brisači sa senzorom za kišu, otključavanje vozila sa daljinskim upravljačem, pokretanje motora pritiskom na dugme
LED stropno osvjetljenje
2 x LED ambientalno osvijetljenje
Osvijetljen pretinac ispred suvozača
Osvjetljenje u prtljažniku
Osvijetljenje u području ispod središnje konzole
Funkcije prednjih farova – Follow me Home
Halogeni farovi sa dnevnim LED svjetlima
Obloge unutrašnjosti od tkanine (crno)
Sjedište za vozača i suvozača sa mogučnošču podešavanja: visine, uzdužni pomjeranje, nagib naslona sjedišta (bez središnjeg naslona za ruku)
Dodatno zatamnjena stražnja stakla
Zatamnjeno i grijano stražnje staklo
FM antena ugrađena u stražnje staklo
Vanjski retrovizori u boji karoserije
Električni i grijani vanjski retrovizori
Senzor za merjenje temperature u vanjskim retrovizorima
Osvjetljenje pristupa vozilu u vanjskim retrovizorima
Elektropreklopivi vanjski retrovizori
Unutrašnji fotosenzibilni retrovizor
Stražnji parking senzori
LED pokazivači smjera
Radio RCC A1 sa 8” ekranom na dodir (rezolucija SD), sistem za handsfree telefoniranje Bluetooth, 1 X USB in 1 X AUX konektor
16” aluminijske felge CYPRESS monoton + set za popravak guma (dimenzije guma 215/60 R60)
Opema Allure (Active+):
Senzori za pomoć kod parkiranja naprijed i straga
Vozačevo i suvozačevo sjedalo sa podesivanjem: visine, uzdužno podesivanje, naslon za ruku, električno podesivanje u lumbalnom dijelu
Tepisi
Unutrašnja LED osvjetljenje
Navigacijski uređaj NAC sa 10-inčnim ekranom na dodir (HD rezolucija): uređaj handsfree Bluetooth, 2 x USB i 1 x AUX priključak, 2 x USB priključak za punjenje uređaja u drugom redu sjedišta, funkcija Mirror Link
Unutrašnjost u kombinaciji tekstila i TEP kože
Srednji naslon za ruke na stražnjoj klupi sa otvorom za skije
Oprema GT Line ( ALLURE +):
Sigurosni sistem Pack safety 5
Svjetla Full LED
LED 3D stražnjas svjetla sa potpisom ASR (luminese permanente )
Elektricno sjedište vozača i suvozača: el.podesiva potpora u lumbalnom dijelu ( 4 smjera ), prednja sjedišta sa mehaničkom podesivom dužinom, ergonomska sjedišta AGR, sa el. podesivim nagibom sjedišta
Unutrašnjost u kombinaciji sa tkaninom i umjentom kozom TEP – GT line
Sigurnost paket Plus: automatsko prebacivanje između dugih i kratkih svjetala, prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine, ograničenje brzine, jednosmjerna ulica, znak stop, – zabranjeno pretjecanje, kraj zabrane pretjecanja, aktivni sistem za kontrolu mrtvog ugla, sistem praćenja vozačeve pažnje
Osvjetljenje ambijenta u unutrašnjosti LED-a sa osvjetljenjem prostora za noge: plava svjetlost na bočnim vratima, ambijentalno osvjetljenje centralne konzole
Unutrašnji fotosenzibilni retrovizor bez okvira
Obloga plafona GEDE Mistral Crna
Peugeot i-Cocpit Amplify (samo EAT8): dinamicke funkcije vozila – paket drive sport, promjena režima rada pedale gasa i volana, zvučni ambijent i animacija na ekranu, senzor za kvalitet zraka u kabini (AQS), antialergijski filter polena u kabini
Oprema GT ( GT line + ):
Sigurosni vijak na felgama
Kamera za pomoć u voznji unatrag
Preklapanje retrovizora sa el.hromskim staklom
Hands-free ulaz ( sva 4 vrata + poklopac prtljažnog prostora )
Otključavanje i pokretanje vozila bez ključa
Vozačevo i suvozacevo sjedalo sa el. podesavanjem polozaj – grijana prednja sjedišta
Unutrasnjost u kombinaciji koza / alkantara GT – crna
Unutrasnje obloge na instrument tabli i vrata u imitaciji drveta
Bocni retrovizori sa ugradjenim indikatorom smera
Aktivni ovjes ( Komfort / Standard/ Sport )
Hi-Fi sistem FOCAL (8 zvučnika + subwofer + centralni zvučnik )
Dodatna oprema:
Metalik boja
Bežično punjenje telefona ( baterija koja odgovara standardu indukcijskog punjenja )
Night Vision (radar za detekciju objekata ispred vozaca noću)
Digitalni prijemnik DAB
19” ALU felge s dijamantnom obradom u crnoj boji + rezervni točak manjih dimenzija
Paket POMOĆ VOZAČU PLUS + Paket SIGURNOST PLUS: Aktivni tempomat s funkcijom STOP&GO, aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake
Tehnički podaci: | |
Motor | 2.0 BlueHDi 180, 1.997 cm3 |
Maksimalna snaga | 130 kW (177 KS) pri 3.750 o/min |
Maksimalni obrtni momenat | 400 Nm pri 2.000 o/min |
Potrošnja goriva | 4,7 l/100 km (tvornički podaci) |
Emisija CO2 | 124 g/km |
Masa vozila | 1.535 kg |
Performanse | |
Maksimalna brzina | 235 km/h |
Ubrzanje od 0 do 100 km/h | 8,3 s |
Dimenzije | |
Dužina | 4.750 mm |
Širina | 1.859 mm |
Visina | 1.403 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2.793 mm |
Zapremina rezervoara | 55 l |
Zapremina prtljažnika | 487 l |
Cijena testiranog vozila | 74.576 KM |