Peugeot 301 je javno najavljen u maju 2012., a zvanično predstavljen na sajmu automobila u Parizu, u septembru iste godine. Prodaja ovog modela inicijlano je počela u Turskoj, u novembru 2012., da bi nakon toga bio dostupan na tržištima Zapaden Azije, Afrike, Latinske Amerike i, naravno, Istočne Evrope. Iako se modeli namijenjeni tržištima Evrope proizvode u pogonima Vigo, u Španiji, paralelno sa modelom Citroën C-Elysée, Peugeot 301 je na tržištima zemalja Zapadne evrope praktično nedostupan i nepoznat.
Ovaj model, kao i njegov ‘brat blizanac’ Citroën C-Elysée, je subkompaktna limuzina namijenjena tzv tranzijentnim tržištima, zemljama u razvoju, sa ne baš najboljim putevima. Ciljna grupa su porodični korisnici, kojima je to jedini automobil i koji služi za svaku priliku. Zato ima dovoljno prostora za smještaj pet odraslih osoba, veliko međuosovinsko rastojanje, koje uz prostor, sigurava udobnost, relativno veliko rastojanje od tla i robusan sistem vješanja, te zaista prostran prtljažnik. Uz to, tu su pouzdan motor i pogonski sklop, ekonomičan i jednostavan za održavanje. Sve to, jasno ukazuje da upravo ovaj automobil neće imati visoku cijenu, a da će vlasnicima ponuditi ono što im je zaista potrebno.
Ovaj automobil se, unatoč prihvatljivoj cjenovnoj poziciji, može pohvaliti i elegantnim izgledom, skladnim konturama i detaljima, kojima je dizajnerski teško naći ozbiljnu manu.
Automobil smo pregledali i malo detaljnije, te otkrili da su svi elementi karoserije, svjetla i ostakljene površine precizno postavljeni, što ukazuje na ozbiljan pritup u procesu proizvodnje.
Prednji dio donosi prepoznatljvu rešetku hladnjaka, koja je u skladu sa modelima savremene ponude ovog proizvođača, dnevna LED svjetla, te prednji branik sa zračnim usisnikom. Bočna linija je ravna, bez ekstravagantnih detalja, a završava se na blago uzdignutom poklopcu prtljažnika, što dodatno naglašava njegovu prostranost.
Vizuelni utisak eksterijera, uspješno je prenešen i u enterijer, što najjednostavnije rečeno znači da vozaču, suvozaču i putnicima na stražnjoj klupi neće biti tijesno.
Ergonomska rješenja i postavke komandi su u dobrom rasporedu na koji se vozač brzo i lako privikava. Izbor materijala u cockpitu nedvosmisleno pokazuje da se vozite u automobilu nižeg cjenovnog ranga, ipak, u trajnost i jednostavnost ne treba sumnjati. Sjedišta su obložena sintetičkom, ali izdžljivom tkaninom, koja se lako čisti i održava, a oblik i profil sjedišta je takav, da ne zamara ni na dužim putovanjima.
Ono što kod ovog automobila svakako treba istaći je prostran prtljažnik, za koji proizvođač navodi zapreminu od 506 dm3, odnosno 640 l (u zavisnosti od načina mjerenja).
Tokom testnih vožnji konstatovali smo da će se Peugeot 301u gotovo svim uslovima vožnje ponašati u skladu sa očekivanjima. Sistem vješanja jeste robusan, ali je dovoljno mekan da bez poteškoća i neprijatnosti savlada gradske ulice ispresijecane različitim udubljenjima neravninama, šahtovima i tramvajskim šinama (što je očigledno i bila namjera konstruktora), a s druge strane osigura potrebnu udobnost za vožnju autoputem. Također, ovaj automobil će se dosta dobro snaći i na makadamu, što smo također isprobali.
Testirani model pokreće ekonomičan 1.6 BlueHDi motor, spregnut sa 5-stepenim manuelnim mjenjačem i pogonom na prednje točkove. Motor razvija sasvim dovoljno snage da vas neće razočarati, jer dobro ubrzava, čak i kada je automobil optrerećen, a relativno kratak prvi stepen prenosa će omogućiti lako savladavanje uspona. Ekonomičnost je za svaku pohvalu, pa će u vrijeme najgorih gradskih gužvi i tokom, često uzaludne potrage za slobodnim mjestom za parkiranje trošiti 5,2 l/100 km, dok na otvorenoj cesti i uz malo pažnje, potrošićete za 100 pređenih kilometara oko 4 litra dizelskog goriva.
Peugeot 301, se osim ekonomičnosti može pohvaliti i veoma dobrim odnosom dobivenog za uloženi novac, te spada u sam vrh ponude na BH tržištu. Naime, teško da možete dobiti takav automobil, za toliko novca, izuzimajući, naravno, brata blizanca iz Citroënove ponude.
Testirani model, se prema aktuelnom cjenovniku (sa opcijama opreme) može nabaviti po cijeni od 28.941,00 KM, dok bi njegova akcijska cijena iznosila 24.889,26 KM. Naravno, Peugeot 301 dostupan je i sa jeftinijim benzinskim motorom i osnovnim paketom opreme Access, pa bi se model sa oznakom 1,2 PureTech 82 Access, mogao nabaviti već za 19.338 KM. Također, potrebno je istaći da se tokom posjete prodajnom salonu, možda može pronaći model koji bi zadovoljio potrebe, a mogao bi se nabaviti po cijenama nešto nižim u odnosu na one u zvanično objavljenom cjenovniku.
Serijska oprema
Sistem za kontrolu stabilnosti vozila (ESP)
Sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova (ASR)
ABS sa sistemom za pomoć kod naglog kočenja
Detektor niskog pritiska u gumama
Indikator promijene stepena prijenosa
Automatsko uključivanje dnevnih svjetala
Tempomat i limitator brzine
Daljinsko centralno zaključavanje (3 dugmeta)
Automatsko zaključavanje u vožnji
Dugme za otvaranje vrata prtljažnika na daljinskom upravlja
Otvaranje vrata prtljažnika iz unutrašnjosti vozila
Osvjetljenje u prtljažniku
Sistem ISOFIX (2 na stražnjim sjedištima)
Indikator za nezakopčan sigurnostni pojas za vozača
Pirotehnički zatezači pojaseva na prednjim sjedištima
Električni servo volan podesiv po visini
Otvaranje poklopca rezervoara iz unutrašnjosti vozila
Zračni jastuk za vozača i suvozača
Bočni zračni jastuci na prednjim sjedalima
Električni podizači prednjih stakala
Pretinac ispred suvozača sa poklopcem
Putni računar
Po visini podesivo vozačevo sjedište
Električni podizači prednjih i stražnjih stakala
LED dnevna svjetla
Volan podesiv po visini
Radio CD MP3 sa komandama ispod volana (4 zvučnici + AUX priključak)
Bluetooth za handsfree telefoniranje
Emitiranje muzike sa USB Box
Emitiranje muzike sa telefona (Audio streaming)
Električno podesivi i grijani vanjski retrovizori
Prednje maglenke
Vanjski retrovizori i ručice na vratima u boji karoserije
Preklopiva stražnja klupa (2/3 – 1/3 )
Elektronski klima uređaj
Kožni volan podesiv po visini
Srednji naslon za ruke i pretinac
Opcijska oprema
UB01 – Stražnji parking senzori sa prikazom na ekranu
F4M0 – Siva Artense metalic boja
Tehnički podaci: | |
Motor | 1.6 Blue HDi 100, 1.560 cm3 |
Maksimalna snaga | 73 kW (99 KS) pri 3.750 o/min |
Maksimalni obrtni momenat | 254 Nm pri 1.750 o/min |
Potrošnja goriva | 3,8 l/100 km (tvornički podaci) |
Emisija CO2 | 90 g/km |
Masa vozila | 1.090 kg |
Performanse | |
Maksimalna brzina | 183 km/h |
Ubrzanje od 0 do 100 km/h | 10,8 s |
Dimenzije | |
Dužina | 4.445 mm |
Širina | 1.953 mm (sa retrovizorima) |
Visina | 1.466 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2.652 mm |
Zapremina rezervoara | 50 l |
Zapremina prtljažnika | 506 dm3 – 640 l |
Cijena testiranog vozila | 24.889,26 KM |