Mazda CX-3 je subkompaktni crossover/SUV, nastao iz potrebe popunjavanja ponude u najbžerastućem automobilskom segmentu. Premijerno je predstavljena na sajmua automobila u Los Angelesu 2014, ali se kao proizvodni model na tržištu, pojavila tek 2016. godine.
Iako je to relativno nov model, agilni japanci su ga već obnovili, i podarili mu savremen izgled, što je posebno vidljivo na svježim svjetlosnim baterijama i nekim detaljima u unutrašnjosti.
Prije svega potrebno je napomenuti da je ovaj model nastao na platformi, manjeg modela, Mazde2, ali sa nešto većim prevjesima, visočijim klirensom i izdašnijom ponudom unutrašnjeg prostora. Dimenziono, CX-3 je smješten između Mazde2 i Mazde3, te tako čini najmanjeg člana Mazdine CX familije. Izgledom dosta podsjeća na veću Mazdu CX-5, iako se radi o malom i veoma praktičnom vozilu.
Prednjim dijelom dominira velika hromirana maska hladnjaka, dinamične svjetlosne grupe, te zanmljiv spoiler, izveden gotovo kao kod sportskih automobila. Bočne stranice su dosta visoke, iako njihov valoviti profil stvara drugačiji efekat, pa gledano iz profila, ovaj automobil izgleda elegantno, i duže nego što zaista jeste. Stražnji dio donosi valovitu konturu bokova, ali je zaobljen, sa svjetlima koja sa blatobrana prelaze na poklopac prtljažnika. Stražnja svjetla imaju slična grafička rješenja kao prednja, a vertikalno ispod njih, u dnu stražnjeg branika su dvije razmaknute izduvne cijevi, koje također stvaraju sportski utisak. Linija krova je također zaobljena i blago se spušta prema stražnjem dijelu, što kompletnoj konturi daje dobre proporcije i vizuelni sklad, kojem je teško naći zamjerku.
Takav sklad, uspješno je prenešen u unutrašnjost. Naime, organizacija unutrašnjosti je takva, da prilikom vožnje stičete utisak da se vozite u relativno velikom automobilu, iako realne dimenzije to ne pokazuju. Prednja sjedišta su udobna, a organizacija cockpita veoma dobra – i ergonomski i estetski.
Vozačeva pozicija omogućuje dobru preglednost, a vozaču osigurava nezamoran položaj.
Tabla sa instrumentima donekle podsjeća na motocikl, jer centralnu poziciju zauzima analogni obrtomjer, a brzinomjer je digitalni. Na taj način, tabla sa instrumetnima je oslobođena monogobrojnih manje potrebnih pokazivača, što vozaču omogućuje da se fokusira na vožnju. Takvoj jednostavnosti pridonosi i jednostavan, ali upotrebljiv Head-Up displej, koji se u subkompaktnom segmentu rijetko susreće.
Za svaku pohvalu je oblik dashboarda, odabir materijala i završna obrada. Na centralnoj konzoli nema previše funkcionalnih tipki, a centralni displej daje brojne informacije, omogućuje kontrolu audio sistema, te emituje sliku sa stražnje kamere, svaki put kada mjenjač prebacite u položaj za vožnju unatrag.
Na stražnjoj klupi ima dovoljno prostora za kraća putovanja, ili za mlađe putnike, dok će krupnijim primjercima ljudskog roda, na dužim putovanjima biti dosta tijesno. Ali u automobilu takvih gabarita, teško je i očekivati nešto više. Naravno, treba imati u vidu da je osnovna zapremina prtljažnika 350 l, što i nije tako malo, a preklapanjem stražnje klupe, dobija se upotrebljivih 1.260 l.
Ovaj automobil vas u vožnji neće ostaviti ravnodušnim. Sistem vješanja je veoma dobro podešen, dovoljno mekan za udobnost i dovoljno tvrd kako bi vozilo bilo veoma stabilno u krivinama. Iako se radi o malom vozilu, sa relativno kratkim međuosovinskim rastojanjem i značajnom prednjem prevjesu, te pogonom samo na prednjoj osovini, vožnja vijugavim cestama predstavlja pravo zadovoljstvo. Bez obzira na brzinu, prednji dio gotovo da i nema tendenciju prokliazavanja „preko nosa“, i zaista je teško ovaj automobil izvesti iz ravnoteže. Dio odgovra na takva vozna svojstva leži u maloj masi vozila, što je jedno od Mazdinih svojstava, kao i u „SKYACTIV“ tehnologiji, koja predstavlja zbir brojnih unapređenja, kako bi automobil bio stabilniji i efikasniji.
Nije tajna da su japanci gotovo opsjednuti efikasnošću, jer sve rade tako da uz što manje – dobiju što više, a „SKYACTIV“ je upravo to.
Mazda CX-3 je agilan, okretan i manevarbilan automobil, koji se može okrenuti na krugu prečnika 11,38 m, što veoma pogoduje vožnji u urbanim sredinama. Testirani model pokreće benzinski motor radne zapremina 2 litra, sa 121 KS, 207 Nm obrtnog momenta i visokim kopresionim donosom 14:1, što je dio već spomenute „SKYACTIV“ tehnologije. Snaga se preko preciznog 6-stepenog manuelnog mjenjača prenosi na prednje točkove, što je zapravo klasično rješenje. Budući da se radi o neobično velikom motoru, u relativno malom automobilu, stvara se očigledna prednost, jer takav motor je manje opterećen, što se direktno reflektuje na njegovu trajnost, ali i potrošnju goriva.
Naime, sa velikim motorom u malom automobilu, očekujete izvanredne performanse i ubrzanje koje će vas „zakucati“ uz naslon sjedišta. Tako nešto na testiranom modelu se neće dogoditi, ali zato Mazda nudi ovaj isti motor u izvedbi sa 150 KS, što je već neka druga priča.
Za uzvrat „smirenim“ performansama, dobija se ekonomičnost. Prema navodima proizvođača, ovaj automobil u gradskoj vožnji troši 7,4, a na otvorenoj cesti 4,9 l/100 km, što je gotovo moguće ostvariti i u relanim uslovima vožnje. Očekivali smo da će naša mjerenja pokazati odstupanja od tvorničkih podataka, ali, bili smo ugodno iznenađeni neznatnim odstupanjima i prosječnom potrošnjom od 6 l/100 km.
Naš testni primjerak Mazde CX-3 ima bogat paket opreme Revolution i Soul Red Crystal boju, što s jedne strane znači da mu malo šta nedostaje, a s druge strane, odraz na cijeni. Tako je cijena testiranog modela 43.420 KM, što nije mali izdatak, ali imajući u vidu kvalitet i trajnost, te ponudu konkurencije, takva cijena je ipak opravdana i prihvatljiva.
Potrebno je napomenuti da je ponuda ovog modela veoma bogata i da se malo koji direktni konkurent može pohvaliti takvim bogatstvom, ili bolje reći raznovrsnošću.
Ovaj model je dostupan sa paktime opreme: Emotion, Challenge, Takumi, Attraction, Revolution (kao na testu) i Takumi Plus. Također, dostupan je sa benzinskim 2.0 motorom snage 121 KS (kao na testu) i 150 KS, kao i sa turbodizelskim 1.8 motorom, sa 115 KS i 270 Nm obrtnog momenta. Kupci mogu odabrati 6-stepeni manuelni mjenjač (pogon na prednje točkove), ili 6-stepeni automatski mjenjač, uz pogon na sva četiri točka (AWD), s tim da je manuelni mjenjač sa dizelskim motorom dostupan i uz AWD pogon. Drugačije rečeno, Mazda CX-3 je dostupna u viće od 20 različitih kombinacija opreme motora mjenjača i pogona, ne računajući odabir boja i opcione opreme. Na taj način se Mazda pobrinula da gotovo svaki kupac može odabrati automobil po želji, što potvrđuje i raspon cijena od 33.380 KM (oprema Emotion) pa do 57.780, koliko bi trebalo izdvojiti za model sa turbodizelskim motorm, automatskim mjenjačem, AWD pogonom i paketom opreme Revolutin Top.
Oprema Revolution:
INFO-sistem (board computer)
Audio-sistem sa 6 visokokvalitnih zvučnika (CD/MP3/WMA, AM/FM, AUX, 2xUSB)
Bluetooth sinhronizacija za mobilne uređaje
Multifunkcionalne tipke na obruču upravljača
Tempomat (Cruise control)
Elektropodizači stakala naprijed i straga
Centralno daljinsko zaključavanje
Elektropodesivi, grijani i sklopivi retrovizori
Pomoć pri kretanju na uzbrdici (HLA)
Sistem dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) i proklizavanja (TCS)
G-Vectoring – sistem za poboljšanje upravljivosti i stabilnosti vozila u krivinama
Prednji, bočni i prozorski zaštitni zračni jastuci (naprijed i straga)
Prekidač za pokretanje/zaustavljanje rada motora (bez ključa)
i-Stop sistem (samozaustavljanje/pokretanje rada motora prilikom zaustavljanja/kretanja vozila)
Halogena svjetla za maglu
Automatski klima uređaj + senzor vlage u kabini
Sistem ‘MZD Connect’ + 7-inčni monitor u boji osjetljiv na dodir + HMI upravljački modul u centralnoj konzoli
Smart City Brake Support (SCBS) – sistem samokočenja u vožnji u koloni pri brzinama ca. 4-30 km/h
Kožom obložen obruč upravljača i ručica mjenjača
18“ ALU felge (215/55 R18), kontrola pritiska u gumama, set za popravak defektne gume
Elektro-parkirna kočnica
Centralna konzola sa naslonom za ruku naprijed
Centralni naslon za ruke straga
Automatsko zatamnjenje unutrašnjeg retrovizora
LED glavna svjetla sa dnevnim svjetlima, LED svjetla za maglu, LED stražnja svjetla
Senzori za svjetla (uključenje/isključenje) i za kišu (samoregulacija rada brisača)
Zatamnjena stakla straga
Prijemnik digitalnog audio signala (DAB)
Grijanje sjedišta vozača i suvozača
Sistem upozorenja promjene saobraćajne trake (detektira prelazak preko linije; LDWS)
Unutrašnjost – kombinacija koža/tkanina
Head Up display – transparentni/sklopivi digitalni pokazivač osnovnih informacija
Aktivni vozački display (ADD) – prikaz osnovnih informacija o vožnji
Smart Keyless Entry (beskontaktno otključavanje/zaključavanje vozila)
Parking senzori naprijed i straga
Kamera za pomoć pri parkiranju/vožnji unazad
Tehnički podaci: | |
Motor | G121 1.998 cm3 |
Maksimalna snaga | 121 KS pri 6.000 o/min |
Maksimalni obrtni momenat | 207 Nm pri 2.800 o/min |
Potrošnja goriva | 5,9 l/100 km (tvornički podatak) |
Emisija CO2 | 141 g/km |
Masa vozila | 1.259 kg |
Performanse | |
Maksimalna brzina | 192 km/h |
Ubrzanje od 0 do 100 km/h | 9 s |
Dimenzije | |
Dužina | 4.275 mm |
Širina | 1.765 mm |
Visina | 1.535 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2.570 mm |
Zapremina rezervoara | 48 l |
Zapremina prtljažnika | 350 – 1.260 l |
Cijena testiranog vozila | 43.420 KM |