AUTO TEST: Hyundai Tucson 1,6 Turbo-GDi 4WD 7DCT – bogatstvo izbora

0
1388

Hyundai je Tucson prve generacije predstavio 2004 godine. Nekoliko godina kasnije Hyundai se oprostio od imena i njegovom nasljedniku dao alfanumeričku oznaku ix35, iako je na pojedinim tržištima zadržao svoj prvobitni naziv.
Nakon toga, u Hyundaiju su odlučili ponovo vratiti naziv Tucson. Prvi razlog je komercijalnog karaktera, jer se Tucson isticao iznad brenda Hyundai, pa su vozači često, na pitanje šta voze odgovarali sa „Vozim Tucson“, a ne Hyundai.
Drugi razlog je činjenica da je razvijen u Koreji, kao globalni model i da je prisutan na tržištima širom svijeta, dok su alfanumeričke oznake ostale za modele koji su razvijeni u Evropi. Tako je Tucson samo u detaljima prilagođen evropskom tržištu, kako bi zadovoljio specifične zahtjeve i zakonske odredbe.
Ponovnim odabirom imena Tucson, Hyundai se nadao da će ovaj model opet dobiti poseban status, što se na nekim tržištima djelomično i obistinilo. Tako je, na primjer, Tucson 2019. godine bio zvanično treći najprodavaniji model u BiH, i najprodavaniji SUV model u BiH.

U posljednjih nekoliko godina potražnja za SUV-ovima komapktnog segmenta se sve više povećava. Iako je Tucson bio jedan od predvodnika, danas gotovo svi proizvođači imaju svoj model u segmentu, što konkurenciju čini veoma oštrom. Zbog toga je Tucson prije dvije godine osvježen, pa smo upravo takav model dobili na test.
Izgled automobila je savremen, mogli bismo reći atraktivan, čemu doprinosi rešetka hladnjaka sa hromiranim horizontalnim elementima, te LED svjetlosne baterije, također postavljene horizontalno, što daje utisak da je automobil širi i niži nego što zaista jeste. Bočne linije sa uzdužnim profilima i blago odsječen stražnji dio čine da ne izgleda glomazno.
Naime, Tucsonove dimenziju su dosta kompaktne, dugačak je 4.480, širok 1.850 i visok 1.660 mm, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.670 mm. Unatoč takvim dimenzijama, unutrašnjost je dosta prostrana. Vozač i suvozač će moći uživati u izdašnoj ponudi protora, a neće biti tijesno ni putnicima straga. Uz sve to, prtljažnik sa osnovnom zapreminom od 513 l može zadovoljiti većinu porodičnih potreba, dok se preklapanjem stražnje klupe, dobija ravna podnica i zapremina od 1.503 l.
Vozačeva pozicija je veoma dobra i pregledna, jer se sjedište može podesiti prema potrebama vozača. Volan dobro leži u rukama, a ergonomska rješenja kokpita će učiniti da se vozač lako privikne na položaj komandi i njihovo rukovanje.
Komforu u vožnji pridonosi i automatski mjenjač, jer vozač može tokom vožnje obje ruke držati na multifunkcionalnom volanu, u ugodnom položaju sa spuštenim laktovima. Sa udobnim i dobro podešenim sjedištima vožnja nije zamorna, pa će i najduža putovanja predstavljati uživanje.
Dizajn cockpita donosi klasična rješenja. Ispred vozača je kontrolna tabla sa brzinomjerom, obrtomjerom te pokazivačima nivoa goriva i temperature, dok je između njih mali ekran koji pokazuje stanje vozila. Na vrhu centralne konzole je taktilni ekran sa komandama multimedijalnog sistema, dok su ispod njega kontrole klima uređaja.

Udobnosti u vožnji pridonose i veliki točkovi i veliko međuosovinsko rastojanje, te naravno, i dobro podešen sistem vješanja sa prednjim McPhersonovim nogama i stražnjim multi-linkom.
Zapravo, ležanje na cesti je voma dobro i neće pokazati nedostatke, ako vozač zaista ne pretjeruje. Drugačije rečeno, prosječan vozač u prosječnim uslovima vožnje neće primijetiti nikakav nedostatak. Naravno, dobrim voznim svojstvima pridonosi i činjenica da ovaj automobil ima pogon na sva četiri točka.
Testirani model pokreće motor sa oznakom 1,6 Turbo-GDi, što znači da govorimo o benzinskom 4-cilindarskom motoru sa turbo punjenjem, koji razvija 177 KS i 256 Nm obrtnog momenta, koji se preko 7-stepenog mjenjača sa dvostrukim kvačilom prenosi na sve točkove.

Zahvaljujući 7-stepenom mjenjaču i elastičnom motoru, koji isporučuje 256 Nm obrtnog momenta u širokom intervalu od 1.500 do 4.500 o/min, potrošnja goriva nije velika. Prema tvorničkim podacima, prosječna potrošnja iznosi 7,5 l/100 km, odnosno 9,2 l/100 km u gradskoj vožnji, a tokom našeg testa, trošili smo u prosjeku 9 l/100 km, iako bi uz malo pažnje potrošnja mogla biti i niža.
Ponuda Tucsona u BiH je dosta bogata, a kupac može birati benzinske ili dizelske motore, manuelni ili DCT mjenjač, pogon na jednoj (2WD) ili obje osovine (4WD), te različite pakete opreme.
Naravno, cijena zavisi od izbora, a pozicionirana je između 36.000 i 72.000 KM.
Cijena modela kao na testu iznosi 61.900 KM, ali njegova akcijska cijena je 55.710 KM, u šta je uračunata 5-godišnja garancija, uz neograničenu kilometražu.

Oprema:
Progresivni SERVO-upravljač
Podesavanje upravljaca po visini i dubini
Flex servo upravljač (ručni mjenjač.); Vozni mod: Normal & sport ( Automatski mjenjač)
AIRBAG (zračni jastuk) za vozača
AIRBAG (zračni jastuk) za suvozača sa mogučnošću isključenja
2x bočni AIRBAG sa zračnim zavjesicama
ABS (sistem sprječavanja blokade točkova prilikom kočenja)
ESS -Emergency stop signal (treptanje stop svjetala pri naglom kočenju)
ESP – elektronički program stabilnosti sa:
DBC – Downhill brake control (kontrola kočenja na nizbrdici pri otežanim uslovima)
BAS – Brake assist system
HAC- Hill start assist control (kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici) i
VSM – Vehicle stability management (kontola stabilnosti vozila)
TSA – Trailer stability Assist ( sensor kontrole stabilnosti – vožnja sa prikolicom)
Hromirano dugme ručice ručne kočnice
Immobilizer (elektronska blokada motora)
Izolator poklopca motora (hauba)
Set za popravak gume
Sistem kontrole pritiska u gumama (High line)
Projekciona prednja dnevna svjetla
LED dnevna svjetla
Automatska regulacija paljenja prednjih svjetala
Prednja svjetla za maglu
Stražnje svjetlo za maglu
El. Podešavanje vanjskih ogledala
Vanjska ogledala i ručice vrata u boji karoserije
Stakla – Tonirana
Aero blade prednji brisači – intervalni
Uredjaj za pranje/brisanje stražnjeg stakla
Stražnji spojler sa kočionim svjetlom
Obloge sjedišta – platno
Nasloni za glavu podesivi po visini
Djeljiv naslon drugog reda sjedišta (60:40)
Naslon za ruku na stražnjoj klupi sa držačima za čaše
Podešavanje prednjih pojaseva po visini + podsjetnik za vezivanje pojaseva
Radio + RDS+ 4 zvučnika + 2 visokotonska zvučnika
Digitalni sat
Priključci za USB (i POD) i AUX
Komande za audio uređaj na upravljaču
Svijetlo za čitanje mape i pretinac za sunčane naočale
Centralno zaključavanje
Automatsko zaključavanje vozila u vožnji
Sigurnosne bravice za djecu na stražnjim vratima
ALARM + dalj. Upravljanje centralnom bravom sa ključem na preklapanje
Elektro-podizači prozora (vozačeno – Auto – Down)
Štitnici za sunce sa extenzijom i osvjetljenjem
INFO-sistem (Trip computer)
Pokrov prtljažnog prostora
Svjetlo u prtljažnom prostoru
Ukrasne bočne lajsne i odbojnici/zaštitnici (siva boja)
El. Grijanje vanjskih ogledala
AUTOMATSKI KLIMA-uređaj sa automatskim odmagljivanjem
Pepeljara i upaljač
Blue Tooth
Senzori za parkiranje unazad
Rashladna kutija (pretinac za rukavice)
Kromirane vanjske ručice vrata
Kromirani detalji na vratima (ispod stakala)
El. Unutrašnje ogledalo sa zatamljenjem i kompasom
Grijači prednjeg stakla u području metlica brisača
Kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača
El. Grijanje prednjih sjedišta
El. Grijanje stražnjih sjedišta
Zaštitna mreža za prtljag
Zaštitne zavjesice za blato
El. Preklapanje vanjskih ogledala
Integrisani pokazivači pravca u vanjskim ogledalima
Tempomat (Auto cruise control)
Krovne lajsne
Automatska regulacija palenja brisača/ sensor za kišu
Zatamnjena (crna) stakla iza prvog reda sjedišta sa zaštitom od UV zračenja
Hromirana maska hladnjaka – tip B
Navigacija (8” touch screen + kamera i displej za pregled iza vozila)
ALU-felge 7.5J x 19”; Gume 245/45 R 19
Kožna sjedišta (crvena boja), Kožna (artificial) obloga naprijed
LED prednja svjetla

Tehnički podaci:
Motor 1.6 Turbo-GDi, 1.591 cm3
Maksimalna snaga 130 kW (177 KS) pri 5.500 o/min
Maksimalni obrtni momenat 265 Nm pri 4.500 o/min
Potrošnja goriva 6,5 – 9,2 l/100 km (tvornički podaci)
Emisija CO2 175 g/km
Masa vozila 1.562 kg
Performanse
Maksimalna brzina 201 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 9,1 s
Dimenzije
Dužina 4.480 mm
Širina 1.850 mm
Visina 1.655 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.670 mm
Zapremina rezervoara 62 l
Zapremina prtljažnika 513/1.503 l
Cijena testiranog vozila 61.900 KM (akcijska cijena 55.710 KM)