Hyundai Elantra je jedan od najprodavanijih modela najvećeg južnokorejskog proizvođača automobila. Ovaj model premijerno je predstavljen sada već davne 1990 godine, a prepoznavali su ga po nazivima Elantra, Lantra, Avante…
Potrebno je istaći da je ovaj model globalno prisutan i veoma dobro se prodaje i u SAD-u, i u Kini i u Australiji.
Kroz ukupno 6 generacija, na svjetsko tržište, do sada je plasirano više od 10 miliona primjeraka Elantre, koja je dostupna i na tržištu BiH i to po veoma pristupačnoj cijeni.
Naime, ovaj model se može pohvaliti sa nekoliko veoma značajnih svojstava. Prije svega, dimenzije se gotovo mogu porediti sa automobilima D segmenta, iako Elantra pripada C segmentu. Zbog velike ponude prostora i praktičnosti ovakav model će odabrati kupci kojima je takav automobi potreban, a sve to po pristupačnim cijenema, koje, bar na BH tržištu mogu konkurisati i nekim automobilima iz B segmenta.
Prilikom stvaranja ovog automobila, njegovi tvorci su na umu imali prije svega racionalne kupce, koji traže pouzdan, siguran i praktičan automobil, za prihvatljivu cijenu. Ako još uz to, taj automobil i dobro izgleda, to je pun pogodak – i zaista jeste.
Hyundai Elantra u svojoj šestoj generaciji, te nakon faceliftinga, izgleda zaista savremeno. Naravno, nema tu ekstravagantnih detalja ni skupih materijala, ali ima sve ono što je vozaču i njegovim saputnicima zaista potrebno.
Prednjim dijelom dominira rešetka hladnjaka i zanimljivo formirane svjetlosne baterije, kao i branik sa inkorporiranim svjetlima za maglu. Bočne strane su glatke, a dvije profilisane linije koje se pružaju cijelom dužinom ostavljaju dobar utisak i razbijaju monotoniju. Linija krova se spušta prema stražnjem dijelu, te završava na dugačkom stražnjem vjetrobranskom staklu, dok je poklopac prtljažnika izvučen i ima funkciju spoilera. Takva silueta je vizuelno elegantna, praktična jer stvara prostran prtljažnik, te aerodinamična, jer iz Hyundaija tvrde da je koeficijent otpora zraku Cd = 0,27.
U skladu sa vanjskim dimenzijama unutrašnjost je prostrana i ponudom prostora se nalazu u vrhu C segmenta. Prednja sjedišta su ugodna, a vozaču i suvozaču neće nedostajati prostora. Slično je i na stražnjim sjedištima, jer prostora za noga ima sasvim dovoljno, čak i za putnike visočijeg rasta, iako će spušten krov stvarati utisak nedovoljne visine.
Iza naslona stražnjih sjedišta je prtljažnik osnovne zapremine 458 l, koji se može povećati preklapanjem stražnje klupe, jednosavni povlačenjem ručice u prtljažniku.
Ispred vozača je pregledna tabla sa instrumentima, koju čine obrtomjer sa lijeve i brzinomjer sa desne strane, dok su u sredini pokazivači nivoa goriva i prosječne potrošnje.
U centralnoj konzoli je multifunkcionalni ekran, a ispod njega kontrole dvozonskog klima uređaja. Testirani model je sa paketom opreme Premium, koji će zadovoljiti prosječno zahtjevnog korisnika.
Za pogon Elantre se koristi atmosferski benzinski agregat radne zapremine 1.591 cm3, koji razvija snagu od 127,5 KS, uz 155 Nm obrtnog momenta. Takav motor ima dovoljno snage da Elantra dostigne 200 km/h i da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje tek nešto više od 10 s, što su sasvim pristojne performanse.
Prema navodima proizvođača, ovaj automobil, u prosjeku troši 6,6 l/100 km (na otvorenoj cesti 5,2 l/100 km, a u gradu 8,9 l100 km), a tokom naših testova, u prosjeku smo trošili 7,5 l /100 km, čemu doprinosi i korektno dimenzionisan 6-stepni manuelni mjenjač.
Vožnja u Elantri je udobna, a tome doprinosi veliko međuosovinsko rastojanje, sistem vješanja sa prednjim McPherson opružnim nogama i stražnjom dvostrukom torzionom osovinom. Također, motor radi dosta tiho i uglađeno, a zvučna izolacija je na visini zadatka. Uz sve to, konstrukcija je dosta čvrsta, a ukupna masa, prema navodima iz saobraćajne dozvole, tek 1.331 kg. Zbog toga su vozna svojstva savim dobra, čak i malo iznad očekivanja, u donosu na cijenu.
Prema kataloškim cijenama, Elantra sa osnovnim paketom opreme se može dobiti u zamjenu za 29.990 KM, dok bi redovna cijena testiranog modela iznosila 33.290 KM, te uz doplatu od 700 km za metalik boju, završila na 33.990 KM.
Trenutno se isti model nalazi u akcijskoj ponudi sa 10 % popusta, + 4 zimska gume, pa bi cijena testiranog modela u promotivnoj ponudi iznosila veoma prihvatljivih 30.661 KM.
Uz tu cijenu, uračunata je i garancija u trajanu od 5 godina (ili 100.000 pređenih km), kao i garancija mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom. Također, u cijenu je uračunat i besplatan kontrolni pregled vozila (u trajanju od 30 minuta prema) Hyundaijevoj kontrolnoj listi.
Oprema:
Trend:
Sistem kontrole pritiska u gumama
Pomoćni rezervni točak
Progresivni servo uređaj upravljača
Podešavanje upravljača po visini
AIRBAG (Zračni jastuk za vozača)
AIRBAG (Zračni jastuk za suvozača) sa opcijom isključenja
2 x bočni AIRBAG sa zračnim zavjesama
ABS
ESP –elektronički program stabilnosti sa:
HAC –Hill start Assist Control (kontrola pomoći pokretanja na ubrdici)
Imobilizer (elektronska blokada motora)
Trip kompjuter
Elektro podizači prozora – prednji i stražnji
Pokrov prtljažnog prostora
Svjetlo u prtljažnom prostoru
Štitnici za sunce
Maska hladnjaka u boji vozila
Obloge sjediše – platno
ISOFIX kukice za dječija sjedišta
Klima uređaj manuelni
Osjenčenje na prednjem staklu – zaštitna traka
Automatska regulacija paljenja prednjih svjetala
Vanjska ogledala u boji karoserije
El. podešavanje vanjskih ogledala
El. grijanje vanjskih ogledala
Aero metlice prednjih brisača
Vanjske ručice vrata u boji karoserije
Svjetlo za čitanje mape i pretinac za sunčane naočale
Nasloni za glavu podesivi po visini
Centralna konzola sa naslonom za ruke
Vozačevo sjedište podesivo po visini – manuelno
Djeljivo zadnje sjediše (60:40)
Digitalni sat
4 zvučnika (2 naprijed i dva pozadi)
Priključci za USB i AUX
Pepeljara i upaljač
Radio RDS uređaj
2 visokotonska zvučnika
Alarm plus daljinsko upravljanje centralnom bravom
Stakla – tonirana
Felge 6.0 J 15“ Čelične
Gume 195/65 R15
Style (dodatno na Trend):
Tempomat (Auto Cruise control)
Izolator poklopca motora (hauba)
Senzori za parkiranje nazad
Kamera za pregled iza vozila sa dinamičkim linijama
Radio RDS uređaj – 7“ ekran
Bluetooth sa prepoznavanjem glasa
Komande za audio uređaj na upravljaču
Alu Felge 6.5 J 16“ ; Gume 205/55 R16
Podešavanje upravljača po dubini
Kožom presvučem volan i ručica mjenjača
Premium (dodatno na Style):
LED poziciona prednja svjetla
Kromirane vanjske ručice vrata
Prednji parking senzori
Integrisani pokazivači pravca u prednjim ogledalima
Maska hladnjaka sa hromiranim detaljima
Centralna konzola u crnoj boji sa visokim sjajem
Dual automatski klima uređaj
Klimatizacijski otvori za zadnju klupu na centralnom grebenu
Automatsko odmagljivanje stakala
Senzori za kišu
Metalik boja:700 KM
Tehnički podaci: | |
Motor | 1.6 MPI, 1.591 cm3 |
Maksimalna snaga | 93,8 kW (127,5 KS) pri 6.300 o/min |
Maksimalni obrtni momenat | 155 Nm pri 4.850 o/min |
Potrošnja goriva | 5,2 – 8,9 l/100 km (tvornički podaci) |
Emisija CO2 | 153 g/km |
Masa vozila | 1.331 kg |
Performanse | |
Maksimalna brzina | 200 km/h |
Ubrzanje od 0 do 100 km/h | 10,1 s |
Dimenzije | |
Dužina | 4.620 mm |
Širina | 1.800 mm |
Visina | 1.450 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2.700 mm |
Zapremina rezervoara | 50 l |
Zapremina prtljažnika | 458 l |
Cijena testiranog vozila | 33.990 KM (30.661 KM – promotivna ponuda) |