Ford Fiesta je veoma zanimljiv model, a priča o njegovom nastanku je zaista nesvakidašnja. Naime, u Fordu su krajem ‘60-ih godina proteklog vijeka donijeli odluku da neće proizvoditi male automobile, te da bi Eskort trebao biti najmanji model na evropskom tržištu.
Međutim, početkom ‘70-ih godina, pojavilo se nekoliko malih, ali veoma uspješnih modela, posebno 1972., kada su predstavljeni Fiat 127 i Renault 5, pa je Henry Ford II u septembru iste godine, odobrio rezvoj takvog automobila. Originalno, razvojni projekat je dobi ime Bobcat, a zbog naftne krize 1973., razvoj je ubrzan i odvijao se u centrima Dunton (Essex, Velika Britanija) i Köln (Njemačka).
Prve informacije o Fordovom novom malom automobilu pojavile su se 1975. godine, a prvo javno predstavljanje, obavljeno je tokom trke 24h LeMansa, 1976., a prvi primjerci Fieste, našli su se u prodajnim salonima u Njemačkoj i Francuskoj, već u septembru iste godine.
Od tada je proteklo mnogo vremena, a Fiesta je evoluirala u jedan od najprodavanijih automobila u segmentu.
Već smo imali priliku isprobati mogućnosti Fieste sa dizelskim motorom, pa po logičnom slijedu, sada se uvjeravamo u mogućnosti modela sa benzinskim motorom, a da stvar bude zanimljivija, testni model pokreće najjači motor u ponudi.
Iako se radi o istom modelu, zbog različitog paketa opreme, neki dizajnerski elementi se razlikuju. Najuočljivija razlika je maska hladnjaka, koja je kod paketa opreme Business saćasta, a kod paketa Titanium, rešetka ima horizontalne hromirane lamele, koje djeluju veoma sofisticirano i atraktivno. Naravno, drugačija su i prednja svjetla, iako je kućište jednako, a LED elementi poslagani po obodu, stvaraju utisak luksuza, kao kod automobila više klase. Posebno zanimljiv detalj je profilisana krovna površina, koja olakšava opstrujavanje zraka.
Iako je Fiesta mali autmobil, dugačak tek nešto više od 4 metra, unutrašnji prsotor je veoma dobro iskorišten. Na prednja sjedišta se bez problema mogu smjestiti dvometraši, a i tada će na stražnjoj klupi ostati dovoljno prostora. Prtljažnik ima osnovnu zapreminu od 292 l, što je sasvim dovoljno za smještaj dva velika i nekoliko manjih kofera ili torbi. Iako vizuelno ne izgleda tako, prtljažnik je dovoljno praktičan.
Vozačka postura i komande su ergonomski dobro riješene, pa će se vozač veoma brzo privići na njihov raspored.
Već smo se ranije uvjerili da su Fordovi inženjeri veoma dobro riješili sistem vješanja, i da Fiesta veoma dobro leži na cesti. Tokom ovog testa uvjerili smo se da je to zaista tako, i da je u ovom segmentu teško naći automobil sa boljim voznim svojstvima.
Naime, nakon ekonomičnog dizelskog motora sa 85 KS, ovaj put smo imali benzinski motor sa 125 KS, najjači u ponudi.
Očekivali smo da će trocilindrični, turbopunjeni motor, radne zapremine 999 ccm biti bučan i da će stvarati vibracije, posebno pri višim obrtajima, međutim prevarili smo se. Motor je bučan i grub, samo prilikom starta na temperaturama ispod 0°C. Već nakon 10-tak minuta rada, radi tiho i mirno, i ne odaje svoju trocilindričnu konstrukciju. Posebno je zanimljivo da ovaj motor razvija visok obrtni momenat već pri 1.400 o/min (tvornički podatak), a u praksi, već na više od 1.500 o/min možete računati na snažna i linearna ubrzanja, sve do oko 6.000 o/min. Vozački rečeno, motor je veoma elastičan, pa su međuubrzanja odlična, a ni zvuk vas neće razočarati. Ako uz sve to, odlučite da češće koristite i veoma dobar 6-stepeni mjenjač, uživanje u vožnji je zagarantovano.
Međutim, svaki užitak ima i svoju cijenu, pa će živahan stil vožnje u gradskim sredinama prouzrokovati nešto veću potrošnju goriva. Naravno, staložen vozač, koji neće prilikom starta svaki put ispitivati koliko je dobar ‘odziv na gasu’, moći će voziti ekonomično, ali temperamentan vozač će već nakon nekoliko dana vožnje u gradu konstatovati da potrošnja goriva može dosegnuti 7,5 l/100 km. Naravno, uz malo pažnje, prosječna potrošnja će biti znatno bliža tvornički deklarisanim podacima.
Odlazak na duži put, sa ovakvim automobilom, neće biti zamoran, što zbog udobnih sjedišta, dobrih voznih svojstava i upravljivosti, već i zbog mogućnosti održavanja visokog brzinskog prosjeka, kako na autoputevima, tako i na vijugavim planinskim cestama.
Ford Fiesta nudi velike mogućnosti izbora, što je jedan od aduta koji osiguravaju dobre prodajne rezultate. Iako je Fiesta dostupna samo u hatchback formi, dostupni su modeli sa 3 ili 5 vrata, te sa benzinskim motorima u rasponu od 70 do 125 KS, kao i dizelskim motorom snage 85 KS. Također, kupcima se nude tri paketa opreme: Trend, Business i Titanium, veoma bogat izbor dodatne opreme i opcija, dizajnerski paketi, širok izbor boja karoserije, kao i dostupnih flegi prečnika 15, 16 i 17 inča.
Treba imati na umu da oprema vozila nekada značajno utiče na cijenu, kao što je to slučaj sa testiranim vozilom. Naime, uz EcoBoost benzinske motor, Ford standardno isporučuje Stop/Strat sistem, pa bi se model sa 5 vrata i motorm snage 100 KS, mogao dobiti po cijeni već od 27.000 KM. Motor snage 125 KS, dostupan je samo uz paket opreme Titanium, pa cijena testiranog modela iznosi 35.702 KM, s tim da treba napomenuti da doplata za premium metalik boju Ruby Red, iznosi 1.506 KM.
U Fordu su se potrudili da za svakog kupca mogu ponuditi opremu kakvu želi, te da na taj način utiče na krajnju cijenu.
Serijska oprema Titanium:
ABS + ESP
HLA (Sistemv zadržavanja vozila na uzbrdici)
MBA (Mehanička pomoć pri kočenju)
TPMS (sistem nadzora pritiska u gumama, uključuje senzore pritiska)
Daljinsko centralno zaključavanje vozila sa 2 preklopna ključa
Exclusive pack 2, uključuje kontorlu brzine sa prilagodljivim limitatorom brzine, upozorenje na izlazak iz vozne trake, pomoć za održavanje vozila u voznoj traci
Isofix
Sigurnosni pojasevi u 3 tačke na svim sjedištima, sa upozorenjem za nevezivanje
Sigurnosni zračni jastuk za vozača
Sigurnosni zračni jastuk za suvozača
Sigurnosni zračni jastuk za koljeno vozača
Bočni sigurnosni zračni jastuci
Bočne zračne zavjese
Brave na stražnjim vratima sa zaštitom za djecu (samo kod izvedbe sa 5 vrata)
Prednje disk kočnice
Djelomični grijano vjetrobransko staklo za potporu centralno postavljene kamere
Manuelni klima uređaj
Putni računar
Ford Easyfuel sistem točenja goriva sa zaštitom protiv ulijevanja pogrešnog goriva
Električni podizači prednjih stakala
ICE Pack 2a (AM/FM radio + 2xUSB + Bluetooth, 6,5“ color ekran osjetljiv na dodir, komande na upravljaču, SYNC 3 sistem, 6 zvučnika)
Prednji branik u boji vozila s hromiranom rešetkom i okvirom, uklj. svjetla za maglu (sa Cornering light svjetlom za skretanje i hromiranim okvirom)
Električno pokretani i grijani vanjski retrovizori u boji karoserije sa manuelnim zaklapanjem
Halogena glavna prednja svjetla sa LED dnevnim svjetlima
LED stražnja svjetla
Visoko postavljeno kočno svjetlo straga
Zatamnjena stakla
Stražnji spojler
6,5×16 aluminijski naplatci sa gumama 195/55 R 16
Centralna konzola sa 2 prednja držača za čaše, ambijentalna rasvjeta, 12V utičnica
Kožna ručica mjenjača
Kožni trokraki upravljač
Lumbalna podrška na vozačkom sjedištu
Sportska sjedišta
Sjedište vozača podesivo u 4 smjera
Sjedište suvozača podesivo u 2 smjera
Džepić za kartu u naslonu prednjih sjedišta
Nasloni za glavu na prednjim i stražnjim sjedištima podesivi u 2 smjera
Stražnja klupa preklopiva u omjeru 60/40
Prednji i stražnji prostirači za noge od veloura
Dodatna oprema:
Metallic boja Ruby Red
Tehnički podaci: | |
Motor | 1.0T EcoBoost 125, 999 cm3 |
Maksimalna snaga | 92 kW (125 KS) pri 6.000 o/min |
Maksimalni obrtni momenat | 170 Nm pri 1.400 o/min |
Potrošnja goriva | 4,3 l/100 km (tvornički podaci) |
Emisija CO2 | 98 g/km |
Masa vozila | 1.164 kg |
Performanse | |
Maksimalna brzina | 195 km/h |
Ubrzanje od 0 do 100 km/h | 9,9 s |
Dimenzije | |
Dužina | 4.040 mm |
Širina | 1.735 mm (bez retrovizora) |
Visina | 1.476 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2.493 mm |
Zapremina rezervoara | 42 l |
Zapremina prtljažnika | 292 l |
Cijena testiranog vozila | 35.702 KM |