Citroën C3 Aircross dolazi kao nasljednik modela C3 Picasso. Premijerno je predstavljen prošle godine na sajmu automobila u Ženevi, njegova tržišna ekspanzija započela je prošle jeseni, dok je na tržištu Bosne i Hercegovine dostupan od januara ove godine.
Citroën je odnedavno na tržište počeo plasirati modele sa oznakom Aircross. O čemu se radi? Uz tradicionalne modele,  Citroën je u jeku monovolumenizacije počeo nuditi modele sa oznakom Picasso, a radi se o monovolumenskim varijantama postojećih modela. Monovolumnska izdanja su posebno pogodovala porodičnim i starijim vozačima – prvima zbog izdašne ponude prostora, a drugima zbog visoke i uspravne posture. Ovakvo modelsko pozicioniranje prepoznali su mnogi proizvođači, koji su nudili, a i sada nude monovolumnski oblik karoserije. Naime, posebno stariji vozači traže automobile kod kojih se sjedi uspravno, a ne ‘zavaljeno’, što je uzrokovano bolovima i ograničenim kretnjama, posebno donjeg dijela leđa. S druge strane, moderni trendovi, a što nedvosmisleno pokazuju prodajni rezultati, sve više se traže SUV i crossover vozila. Tu je Citroën napravio svojevrstan kompromis, pa se za modele sa sufiksom Aircross može reći da su ‘negdje između’, jer nude visoku posturu i prostor monovolumena, te visok klirens i vozna svojstva crossovera, ili kako bi rekli: jednim udarcem – dvije muhe.

Citroën C3 Aircross dobio je prepoznatljiv prednji dio, na kojem dominiraju svjetlosne grupe podijeljene na dva nivoa, a sam oblik automobila je zapravo jednostavan, ali atraktivan. Atraktivnost je posljedica velikih mogućnosti personalizacije, pa se ovaj model nudi sa 85 kombinacija vanjskog izgleda, uz 4 boje krova za dvobojne izvedbe i 4 paketa boja, kao i 5 različitih kombinacija unutrašnjeg uređenja, kao i sa tri paketa opreme: Live, Feel i Shine (kao na testu).

Unutrašnjost je nešto čemu Citroën pridaje veliki značaj. Najprije će vas iznenaditi ponuda prostora, naravno imajući u vidu klasu i dimenzije vozila. Prednja sjedišta su udobna i dovoljno razmaknuta da se laktovi vozača i suvozača ne dohvaćaju. Iako sjedišta nisu duboko profilisana, dovoljno su udobna za duža putovanja i daju dosta dobru lateralnu podršku, a uspravna postura i ispravljena leđa će omogućiti lagodnu vožnju i starijim vozačima. Iako naizgled tijesna, stražnja klupa će bez problema prihvatiti dva ili tri putnika, pod uslovom da se uklapaju u gornje granice od 190 cm i 100 kg. Ni prtljažnik vas neće razočarati, sa osnovnom zapreminom od 410 l, koja se potrebi može povećati na gotovo 1.300 l.
Ergonomska rješenja su dosta dobra, a sve fukcije su pregledno smještene i na dohvat ruke. Položaj ručice mjenjača je malo neuobičajen, pomaknut unaprijed, a i hod je dosta dugačak. Ipak, motor je dosta elastičan, pa nije potrebno pretjerano često mijenjati stepene prenosa.
Centralno mjesto u kokpitu zauzima ekran dijagonale 7 inča, na kojem su vidljive brojne funkcije. Povezivost osigurava Mirror Screen (Mirror Link/Apple Carplay/Android Auto), kao i praktična aplikacija My CITRÖEN, dostupna na mobitelu.

Vozna svojstva su također nešto u čemu su Citroënovi stručnjaci ‘izučili zanat’. Naravno, udobnost očekujete, ali, unatoč vosokom klirensu (175 mm) i  visokoj karoseriji, C3 Aircros je veoma stabilan. Na krivinama se ponaša neočekivano dobro, a dobro se snalazi i na makadamu.
Testirani model pokreće benzinski motor koji je u sredini ponude, i razvija 110 KS, uz 205 Nm obrtnog momenta. Imajući u vidu da je Citroën C3 Aircross relativno lagan automobil, te da je motor dosta elastičan, performanse su zadovoljavajuće.
Naime, ovaj automobil je prvenstveno predviđen za gradsku vožnju, pa se dobre manevarske sposobnosti primijete već pri prvoj vožnji, a visok klirens ga čini podobnim za vožnju po lošim gradskim prometnicama, gdje su prelasci preko ‘udarnih’ rupa i tramvajskih šina, dio svakodnevice.
Međutim, ovaj automobil se veoma dobro snalazi i na dužim putovanjima. To se prvenstveno odnosi na udobna sjedišta i ponudu prostora, ali i na ekonomičnost, jer će na otvorenoj cesti trocilindrični motor trošiti tek nešto više od 5 l/100 km. Naravno, pohvalno je da maksimalna brzina nadilazi 180 km/h, pa će vožnja autoputem, ‘krstarećom’ brzinom od oko 130 km/h biti neopterećena.
Potrebno je napomenuti, da se ovaj model može nabaviti sa benzinskim motorima snage 82 ili 130 KS, kao i dizelskim motorima sa 100 i 120 KS.
Osnovni model sa benzinskim motorom sa 82 KS i opremom Live, može se nabaviti po cijeni od 26.428 KM. Model kao na testu, sa dodatnom opremom se može nabaviti po cijeni od 35.769 KM, odnosno za 33.265, 17 KM sa popustom.
Potencijalnim kupcima se uz ovaj model nude još i brojne opcije opreme, koje uključuju panoramski krov, navigacioni sistem, kameru za vožnju unatrag…
Još jedna zanimljivost je i mogućnost produženja garantnog roka uz doplatu, pa je tako moguće produžiti garanciju maksimalno do 200.000 pređenih km i do 60 mjeseci (5 godina), za šta bi trebalo doplatiti 2.024,21 KM.
U Citroënu su se pobrinuli da uz ovaj (kao i ostale modele) ponude bogat izbor opreme za individualizaciju, a potencijalnim kupcima će biti ponuđene i brojne pogodnosti, pa posjetu prodajnom salonu, svakako preporučujemo.

Serijska oprema:
ABS, EBS, AFU, ESP, ASR
Hill Assist – Sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici
Detektor niskog pritiska u gumama
Zračni jastuci za vozača
Zračni jastuci  za suvozača sa mogućnošću isključivanja
Bočni zračni jastuci za putnike u prvom redu
Bočni zavjesasti zračni jastuci za putnike u prvom i drugom redu
Kontrolna lampica za nepričvršćene sigurnosne pojaseve
Upozorenje o nenamjernom prelaženju crte
Prepoznavanje znakova ograničenja brzine
Coffe Break Alert DAA1
Servo volan
Volan podesiv po visini i dubini
Po visini podesivo vozačevo sjedište
Ručna parkirna kočnica
Tempomat i limitator brzine sa podešavanjem uz volan
1 običan ključ + 1 ključ s daljinskim podešavanjem i sa tri dugmeta
Električno podešavanje prednjih stakala
Centralni ekran LCD na instrument tabli
Putno računalo
Senzor za temperaturu
Indikator promjene stepena prijenosa
Hlađen zatvoreni pretinac ispred suvozača
Držač za čaše (2x)
Osvetljenje putničkog prostora u prvom i drugom redu
12 V utičnica
ISOFIXvna stražnjoj klupi (2x)
Električno podesivi vanjski retrovizori
Prednji halogeni farovi H7/H7
Automatsko paljenje dnevnih svijetala
Stražnja svjetla sa 3D efektom
Ručice na vratima u boji karoserije
Prednji i stražnji branik u boji karoserije
Crni blatobrani i pragovi
A stub u crnoj mat boji
Spojler u boji karoserije
Podignuto podvozje
Unutrašnjost od tkanine u sivoj boji Mika
Uzdužni krovni nosači u crnoj boji Brilliant
Kožni volan s umetkom u sijajnoj crnoj boji i sa podešavanjem određenih funkcija na volanu
Kromirani obrubi mjerača
LED dnevna svjetla
Utičnica 12 V u stražnjem dijelu
Zaštita podvozja naprijed i straga u sivoj boji Anthra
Paket u boji Black: Kućište vanjskih retrovizora, krovni nosači i obrubi farova u crnoj boji
Djeljiva i po dužini nastavljiva stražnja sjedišta u omjeru 2/3 – 1/3
Preklopiv i nastavljiv naslon sjedišta u omjeru 2/3 – 1/3
Srednji naslon za ruke i otvor za skije u 2. redu
Halogeni farovi H7/H7 s ugrađenim maglenkama
Automatski klima uređaj
Citroën Connected NAV
3D navigacija
7” ekran na dodir
Mirror Screen (Mirror Link/AppleCarplay/Android Auto)
Bluetooth, USB, 6 zvučnika
Električno sekvencijalno otvaranje prednjih i zadnjih stakala sa zaštitom od uštinuća
Električno preklopivi i grijani vanjski retrovizori
Senzor za kišu
Unutrašnji fotosenzibilni retrovizor
Dodatno zatamnjena stražnja stakala (osim u slučaju paketa u boji)
Stražnji parking senzori
16” aluminijske felge MATRIX
Set za popravak guma
 
Dodatna oprema:
JD30 – Krov u crnoj boji INK BLACK – 488,00 KM
YI42 – PAKET U BOJI NATURAL WHITE : detalji u bijeloj boji – 0 KM
V6M0 – Metalik boja plava BREATHING – 675,00 KM

Cijena osnovnog modela:  34.606,00 KM
Cijena opcija:  1.163,00 KM
Cijena sa opcijama: 35.769,00 KM
Cijena sa popustom: 33.265,17 KM

Tehnički podaci:
Motor PureTech 110, 1.199 cm3
Maksimalna snaga 80 kW (110 KS) pri 5.500 o/min
Maksimalni obrtni momenat 205 Nm pri 1.500 o/min
Potrošnja goriva 5 l/100 km (tvornički podaci)
Emisija CO2 115 g/km
Masa vozila 1.159 kg
Performanse
Maksimalna brzina 185 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 10,2 s
Dimenzije
Dužina 4.154 mm
Širina 1.756 mm (bez retrovizora)
Visina 1.637 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.604 mm
Zapremina rezervoara 45 l
Zapremina prtljažnika 410/1.289 l
Cijena testiranog vozila 33.265,17 KM