Nakon Volkswagena ID.4 i Škode Enyaq iV, došlo je vrijeme za njihovog bogatijeg rođaka Audija. Crossover od 4,6 metara, izgrađen na MEB platformi, debituje u tri pogonske verzije i dvije karoserijske izvedbe, što će mu donijeti veliku popularnost i na našem tržištu.
Audi nije skrivao namjere za električnim modelom ove veličine, jer je konceptna verzija Q4 e-tron predstavljena 2019. godine. Sada je njemački proizvođač objavio prve fotografije i informacije o serijskoj verziji, koja se, doduše, praktički ne razlikuje od prototipa koji je poznat već duže vrijeme.
U tome nema ništa loše, jer je izgled u stilu manjeg i još modernijeg bratića Audija Q8 nesumnjivo jedna od najjačih odlika ovog modela. Kako i priliči modelu ove marke, glavni ukras su LED svjetla. Zanimljivo je da Audi po prvi puta daje kupcu priliku da odabere … nekoliko laganih dizajna koji se mogu samostalno mijenjati tokom vožnje.
Svi pružaju jednaku kvalitetu rasvjete na cesti, ali daju vozaču priliku da se istakne od svih ostalih Audi Q4 e-tronova od kojih se očekuje veliko prisustvo na cestama. To je vjerojatno pretpostavka, budući da bi trebao biti veoma popularan model.
Q4 e-tron debituje kao klasični SUV, kao i u zanimljivijoj verziji Sportback. Ovoga puta, pored nagnute krovne linije, razlikuje ga spojler ugrađen na pola stražnjeg stakla. Proizvođač tvrdi da ovo rješenje ima prednost u smanjenju otpora zraka (kod Sportbacka koeficijent otpora Cx pada s 0,28 na 0,26).
Audi je već imao jedan električni automobil, tj. Model e-tron.. Ipak je upotrijebio modifikovanu platformu Q5. Q4 već koristi MEB platformu koju je razvila Volkswagen grupacija, zahvaljujući kojoj se nudi natprosječan prostor u unutrašnjosti. Zapremina prtljažnika iznosi 520 ili 535 litara, ovisno o izvedbi karoserije, što se može povećati na 1.490, odnosno 1.460 litara.
Naravno, Audi informiše o kvaliteti završne obrade dostojne vrhunskih premium automobila, a iz fotografija se može zaključiti da će u ovom pogledu ovaj model zapravo predstavljati visoku razinu. S druge strane, međutim, kako i priliči ekološkom automobilu, proizvođač informiše o upotrebi mnogih ekoloških materijala i primjeni čak 27 recikliranih plastičnih elemenata.
Pretpostavljam da za tehnologiju plaćate više nego za materijale. Napokon, Audi će u tom pogledu imati prednost, a multimedija je vrlo napredna . Veliki središnji ekran dijagonale 11,6 inča (najveći do sada korišten u Audiju) ostavlja sjajan dojam, a još više – još veći head-up ekran koji već zauzima većinu vjetrobranskog stakla i koristi učinak proširena stvarnost. U njegovom slučaju, navigacija više ne pokazuje jednostavno strelicu s smjerom vožnje, već na vjetrobranskom staklu označava tačnu cestu kojom bi vozač trebao krenuti. Ovo je zanimljiva inovacija – već želimo vidjeti kako to funkcioniše u praksi.
Q4 e-tron bit će dostupan s tri pogonske verzije: 170, 204 i 299 KS . Vrhunska verzija doći će s pogonom na sva četiri točka, koji će se i dalje zvati quattro, čak i ako više nema nikakve fizičke veze između točkova. Ovi se motori mogu kombinovati s baterijama bruto kapaciteta 55 ili 82 kWh (52 ili 77 kWh korisnog kapaciteta). Prema WLTP mjerenju, veća od ovih opcija će pružiti domet do 497 kilometara. Za punjenje će biti dostupno sve od kućne utičnice do brzih punjača snage 125 kW.
Bosanskohercegovačke cijene modela još ne znamo, ali u Njemačkoj cijena kreće od 41.900 EUR za osnovnu verziju. Doplata za verziju Sportback tamo će iznositi oko 2000 eura. Međutim, proizvođač uključuje subvenciju za električne automobile u iznosu od 9.000 EUR koja je na snazi u Njemačkoj. I pored činjenice da su gradovi u Bosni i Hercegovini u samom svjetskom vrhu po zagađenosti vazduha ovakve subvencije za električna vozila možemo samo sanjati. Zato možemo samo nagađati kolika će cijena ovog modela biti na bosanskohercegovačkom tržištu.