Audi je na sajmu automobila u Šangaju predstavio konceptnu verziju potpuno električnog A6. Budući član e-tron familije temelji se na novoj PPE platformi, a očekuje se da će u standardnoj verziji krenuti u prodaju 2023. Tvorci Audi A6 e-tron koncepta obećavaju domet do 700 km.
Audi dodatno ubrzava elektrifikaciju svog asortimana: ne tako davno, paletu je nadopunila tromotorna varijanta e-tron S, električni terenac. Prije samo mjesec dana na put je krenuo prvi e-tron GT – spektakularni gran turismo koji dijeli tehnologiju s Porsche Taycanom. Doslovno prije nekoliko dana upoznali smo i serijske verzije dvojca Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback – vrlo važne i očekivane SUV-ove koji će se u prodajnim salonima pojaviti ovog ljeta. Sada je Audi predstavio još jednog markantnog električara u salonu u Šangaju: koncept A6 e-tron.
Kao što ime nesumnjivo otkriva, ovaj konceptni automobil najavljuje novi električni A6. Zapravo, čak i prilično vjerno odražava ono što ćemo vidjeti na cestama već 2023. Kao što i sami dizajneri priznaju, koncept A6 e-tron iznosi oko 95 posto. kompatibilno sa serijskom verzijom! Isti trik već je korišten na GT i Q4 e-tronovima. Zašto?
Može se sumnjati da Audi želi da se potencijalni kupci što prije zaljube u svoj budući automobil. Ovdje se ne radi o proučavanju ukusa i reakcija, već o unaprijed rezervisanom mjestu u kupčevoj garaži i novčaniku. Strategija je pomalo slična Tesli, ali tu su granice prilično fluidne između koncepta i automobila predstavljenog puno prije debija na tržištu, koji se, međutim, obično već može rezervisati na dan pretpremijere. Audi, za razliku od Tesle, još ne prikuplja narudžbe ili predujmove za A6 e-tron i ne finansira svoje aktivnosti na taj način.
Koncept A6 e-tron izgrađen je na PPE – Premium Platform Electric platformi, razvijenoj zajedno s Porscheom. Zašto ne J1 platforma koju koriste Taycan i e-tron GT? Audijevi inženjeri objašnjavaju da je ova J1 tehnička baza posvećena vrlo niskim modelima sportskog karaktera. Kao glavno obilježje njegove sudbine skreće se pažnja za rupe u bateriji.
S druge strane, PPE pruža veću slobodu dizajna, omogućuje vam izradu velikog lifta ili limuzine (poput A6 e-tron) i SUV-a. Ovo je vrlo zanimljiva izjava s obzirom na parametre ovjesa i različite veličine točkova u limuzinama i SUV-ovima, no zapravo ćemo krajem 2022. godine na tržištu vidjeti model Q6 e-tron s PPE platformom. U budućnosti će se koristiti i električne verzije A4, A5 i Q5. S druge strane, manji modeli – Volkswagen MEB platforma (VW ID.3, ID.4, Škoda Enyaq, Cupra Born)
Baterija u PPE-u jednostavnijeg je oblika od modela Taycan i e-tron GT i jednolike debljine za sve planirane modele. Ono što ljudi iz Audija nisu spomenuli, a što može biti od ključne važnosti, jesu troškovi: možemo pretpostaviti da je osobna zaštitna oprema dizajnirana s većim opsegom proizvodnje, tj. također jeftinija po jedinici od J1, za koju je postojala manje vremena, jer je VW želio što prije imati učinkovit “Teslakiller”.
Što se tiče dometa, baterija u koncept verziji pohranjuje oko 100 kWh energije i omogućuje vam putovanje do 700 km s jednim punjenjem, u WLTP ciklusu. Ovo je veliko obećanje, koje će u ovom trenutku, između ostalih, ispuniti, pa čak i probiti Mercedes EQS, sposoban preći 770 km u WLTP ciklusu. Veći je od A6 e-tron i uskoro će biti dostupan za prodaju.
Audi svojim otkrićima daje signal da provodi napredne radove na jednako učinkovitom električaru kao i EQS, ali nešto pristupačnijem, jer je to manja i sigurno jeftinija klasa. A6 e-tron je bolji od EQS-a, ali maksimalna snaga punjenja: 270 kW, što je slično e-tronu GT i Taycanu. Mercedes ima maksimalni kapacitet punjenja od 200 kW. U optimalnim uslovima, Audi koncept baterija puni se od 5 do 80 posto. treba vam manje od 25 minuta, a 10-minutni “pit stop” na superbrzom punjaču garantuje domet od 300 km.
Koncept Audi A6 e-tron dugačak je 4,96 metara, širok 1,96 metara i visok tek 1,44 metra – duži je od sadašnjih A6 i A7, a također je širi od A8. Zanimljivo je da dizajneri njegovu siluetu nazivaju Sportback, ali ime modela izostavlja ovaj naziv.
Sprijeda su se dizajneri odvažili razdvojiti svjetla – gornja, privlačnija su najravnija ikad viđena na Audijevom modelu. Grafika za dnevna svjetla je podesiva. S druge strane, “dugačka” prednja svjetla skrivena su u gornjim uglovima bočnih otvora za zrak, što ih čini uočljivima tek nakon pomnijeg pregleda. Ova svjetla rade u tehnologiji Digital Matrix LED – znači da su zapravo projektori “kino kvalitete” i sposobni npr. Prikazivati … igre ispred automobila – savršeno za ubijanje vremena, na primjer tokom punjenja baterije. Pametni telefoni vozača i putnika trebaju se koristiti kao kontroleri igara.
Projektori su pronađeni i u uglovima karoserije Audija A6 e-tron. Oni mogu prikazati upozorenja drugim sudionicima u prometu ili djelovati kao produžetak pokazivača smjera. Otvarajući brave, vozača pozdravljaju natpisima i grafikama virtualne “pozornice” na kojoj vozilo stoji.
Straga se, slično kao i sprijeda, održavao “tanak” udio osvjetljenja u odnosu na ostale elemente. Upečatljiva svjetlosna traka koja se preklapa sa stranica čini jednu cjelinu s logom četiri prstena. Ovdje je korištena OLED tehnika koja ima vrlo malu potrošnju energije i svjetlost pretvara u zaslon s trodimenzionalnim učinkom. Vozač može mijenjati “digitalne potpise” prikazane na zadnjim svjetlima.
Svjetlosni show toliko privlači pažnju da gotovo možete previdjeti spojler koji je lijepo uklopljen u stražnji dio. Njegov oblik glatko se ulijeva u bočne stranice karoserije. Dva nivoa ispod nalazi se difuzor koji je iznenađujuće velik za limuzinu ove klase. Prema uvjerenjima dizajnera, to pomaže u smanjenju aerodinamičnog otpora.
Aerodinamika je jednako Audijeva disciplina s potpisom kao i osvjetljenje. U slučaju koncepta Audi A6 e-tron, ovaj je koeficijent samo 0,22, tj. Silueta automobila stvara minimalni aerodinamički otpor. A to ima značajan utjecaj na potrošnju energije pri većim brzinama. Imajte na umu da koncept nema ručke ili retrovizore. Potonji su ovdje u virtualnom obliku, već poznati iz e-trona SUV-a, tako da ih možete očekivati (vjerojatno neobavezno) i u konačnom A6 e-tron modelu.
Gledajući bočno koncept Audi A6 e-tron, možete vidjeti koliko je automobil masivan – unatoč relativno kratkim prevjesima. Debljina donjeg dijela posljedica je smještaja baterije u podu. Kako bi vizualno “izgubio” ove centimetre, Audi A6 e-tron koncept dobio je čak 22-inčne točkove i kontrastne, lepršave umetke na bokovima, čija se linija nastavlja na braniku i difuzoru – pametna i dinamična.
Dva motora u konceptu Audi A6 e-tron pružaju ukupno 476 KS i 800 Nm okretnog momenta. Ubrzanje od 0-100 km / h trebalo bi trajati manje od 4 sekunde. Hoće li ovo biti vrhunac mogućnosti A6 e-tron ili se također priprema RS verzija? To još ne znamo, ali sigurno je da će biti i slabijih, verzija koje nude najmanje 7 sekundi vremena ubrzanja do “stotine”. Tehnički element koji ćemo vidjeti i u serijskoj verziji je zračni ovjes s podesivim razmakom od tla.
Što je s interijerom? Audi ga još nije otkrio, što može biti iznenađujuće u slučaju tako visokog stepena napretka projekta. Stoga se mora pretpostaviti da će njegov izgled biti jednako evolutivan kao i vanjski dizajn, a Audi očigledno za objavu čeka posebnu priliku.