Pregled azijskih, južnoameričkih i australskih tržišta zaista vas može iznenaditi. Ako mislite da poznajete sve modele najpopularnijih evropskih marki automobila, vjerovatno ćete se iznenaditi. Najbolji primjer je Volkswagen.




Volkswagen Nivus je sjajan primjer nečega što bi se moglo naći u prodaji u Evropi. Njegove su dimenzije bliže T-Rocu, ali struktura T-Crossu, s kojim dijeli istu platformu. Izgleda atraktivno i savršeno se uklapa u rastući segment crossovera u kupe stilu. Trenutno je prijedlog za tržišta Južne Amerike, ali moguće je da dolazi i na evropsko tržiše – pojavile su se takve glasine, iako ih Volkswagen za sada ne potvrđuje.




Kao za izgled Nivusa, vjerojatno se ne može reći za Volkswagen Parati. Ali šta je on? Tehnička mješavina različitih Volkswagenovih rješenja iz B segmenta (Polo), koji se nudi kao VW Gol uglavnom u Brazilu. Parati je verzija ovog modela. Automobil se pod tim imenom nudio do 2012. godine, a od te se godine novi Gol pojavljivao samo kao hatchback. U stvari to je Polo koji poznajemo s našeg tržišta.




Poput Nivusa, i Volkswagen Viloran predstavljen je ove godine, ali u Kini. To je veliki i – morate priznati – prilično lijep monovolumen s 3 reda sjedišta, 2 + 2 + 3. Ima klizna bočna vrata, luksuzno je opremljen i ima kokpit koji neodoljivo podsjeća na onaj u novom Arteonu, uključujući taktilni ekran za klima uređaj. Automobil je prirodni nasljednik poznatog Sharana, koji na evropskom tržištu neće imati nasljednika. U svakom slučaju, Viloran ga ne može zamijeniti, jer je automobil veličine Multivana, pa bi to bila nepotrebna konkurencija.




Da, to je Ford Ranger (Pick Up), dobro poznat u Europi, ali u SUV verziji. Ovo znači da Japanci nisu jedini koji mogu izrađivati ​​automobile kao što su Toyota 4Runner ili Mitsubishi Outlander Sport. Zanimljivo je da ovaj model sa 7 sjedišta postoji od 2003. godine, a u obliku prikazanom na slici, debitovao je 2014. godine. Posljednji face lifting dogodio se 2019. Mogu ga kupiti samo kupci iz Istočne Azije, Australije, Novog Zelanda, Kine i Južne Afrike. Što također znači da automobil uvijek ima volan s desne strane, iako preinaka ne bi bio veliki izazov.




Fiat Cronos je model koji bi uspješno mogao zamijeniti već odlazeći Fiat Punto. Dolazi u hatchback i sedan verzijama, sa prilično atraktivnim specifikacijama – poput ve na slici tj. Precision, Sport ili HGT. Automobil u ovom obliku debitovao je 2018 godine i namijenjen je samo za tržište Južne Amerike. Također je poznat kao Argo. To je jednostavan dizajn koji bi, po našem mišljenju u Bosni i Hercegovini bio dobro prihvaćen kao alternativa Daciji Logan i Sanderu. I imamo dojam da su dizajneri ovdje odradili puno bolji posao od onih koji su radili na Tipu.




Scala nije posve novo ime koje je smislila Škoda. Sjetimo se npr. Zastava 101 Skala 55 ili Yugo Skale 55, ali pod ovim istim imenom se do 2017 godine prodavao automobil pod markom Renault. Ovo je prilično čudno, jer Scala sama po sebi nije model, već samo ime. U periodu od 2010 do 2012, to je bio Renault Samsung SM3, koji se nudio na tržištima Južne Amerike i Egipga, a kasnije se taj isti automobil prodavao kao Nissan Latio na Indijskom tržištu.




Ovo je zadnja verzija Hyundaija Crete koji npr. možete kupiti u Rusiji, novija je predstavljena pod imenom ix25. Izgleda kao mali Tucson, iako je rijeć o crossoveru B klase i zato bi bio izvrsna alternativa Volkswagen T-Crossu ili Dacia Dusteru. Napravljen je na platformi Hyundai i30.




Kia Seltos je srodni automobil, tačnije pandan Hyundaiju ix25, koji je na nekim tržištima zamijenio Kretu. Ima duži međuosovinski razmak i karoserija mu je nešto duža od Crete, ali na evropskom tržištu bi izgleda bio direktni konkurent Kia Xceed, iako mislimo da nisu direktni konkurenti.




Imena današnjih Mazdinih modela su toliko “fascinantna” da nam se čini kako sljedeći brojevi uz CX više ne privlače ničiju pažnju. Ali model CX-8 suprotno izgledu, možda niste poznavali. Namijenjen je uglavnom australskom i japanskom tržištu, a postoji još veći CX-9. Suprotno CX-9, koji je prevelik za Evropu, CX-8 bi se dobro snašao i na našem tržištu, jer je proširena verzija CX-5, dužina je manja od 5 m, tako da su dimenzije prihvatljive, a unutrašnjost može primiti 7 osoba.




Zbog dizajna koji odgovara cjelokupnoj paleti modela, Mitsubishi Xpander mogao bi debitovati i danas. Problem je u tome što sumnjam da bi iko bio zainteresiran za njega. Zanimljiva je kombinacija monovolumena sa 7 sjedišta i SUV-a, ali ovdje atraktivnost modela završava. Toliko je specifičan da se ne nudi ni u Japanu. Xpander je dizajniran i prodaje se u Indoneziji, kao i u zemljama poput Burme, Tajlanda, Filipina, Bangladeša, Bruneja i Nove Kaledonije. Za 2019. godinu pripremljeni su mali facelifting i cross verzija s malo ljepšim interijerom, koji bismo ionako smatrali zastarjelim.